Mycket prat idag

Mittwoch och halva veckan har gått redan. Dagen har innehållit inte mindre än 4 längre möten (medarbetarsamtal, intervjuer, ledningsgrupp och driftsmöte). Så nu vet ni hur min dag har varit. Vi tidskodar ju nu på jobbet för att få kläm på var man lägger sin tid. Kan säga att mitt ark är till 80% möten och 20% MOP (=Mail och pyssel)... När f-n skall man hinna jobba egentligen!

Fast det är kanske ett i-landsproblem det här egentligen med den jobbstruktur vi har.
Fler i-landsproblem

  • Batterierna i det elektriska pepparkaret är slut och du tvingas andvända handkraft.
  • Du måste koppla ur hands-freen och faktiskt hålla i mobilen om den måste laddas.
  • Batterierna till tv-dosan är slut, så du måste gå fram till TV:n för att byta kanal.
  • Det trådlösa tangentbordet går sönder och du måste byta till ett med sladd.
  • Det är för några uttag i eldosan så man måste ta ur något...
  • Du måste stava fel på MSN för att inte få med en oönskad smiley mitt i texten.

    Och så den sista som är precis jag
  • Sladden till handsfree/hörlurarna till mobilen trasslar ihop sig så det tar flera extra signaler innan du svarar vilket gör dig tokstressad.

  • Ringde lill-sonen på väg hem och han svarade med en ganska högljudd bakgrund.
    "Vad gör du?"
    "Åker in-lines till Tollarp..." (typ 2,5 mil)
    "OK?! Kör du på vägen"
    "Klart jag kör på vägen, var skulle jag annars köra"

    Nej, vart skulle han annars köra... E22:an kändes ju hur säker som helst, eller hur!


    Snart semester, då skall jag vila upp mig ordentligt. Hoppas du haft en skön vecka på stranden Manne och jag säger krya på dig till Madde! Många kramar till dig.

    //Farmskan



    Kommentarer


    Kommentera inlägget här:


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback

    Farmskan

    "Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

    RSS 2.0