Pensionärer

Ursäkta ni som känner er påhoppade utan orsak, ni får helt enkelt bortse ifrån detta inlägg. Känner inte riktigt att detta gäller alla som passerat 65, men tyvärr väldigt många pensionärer som tror att de äger hela världen.



Exempel 1:
Igår när vi var inne i stan var Maken på Dressman, in kommer ett äldre par och ställde sig mitt i affären: "Finns här ingen som kan hjälpa oss?" Det var ganska mycket folk i butiken så de som fanns där hade fullt upp men det verkade inte finnas någon förståelse för det. Ställde sig sedan i kö "för kön var så lång" och sen skulle maken (med käppar) springa runt och hämta sakerna och bära bort. Detta fick ju till följd att frun, när hon väl var framme i kön, blockerade för alla andra eftersom han inte var framme och hon vägrade lämna plats...

Exempel 2:
Idag på Willys när jag var och veckohandlade så blockerades samtliga gångar av pensionärer med vagnar. De skall längst fram till alla diskar och vägrar flytta på sig. Sen går de väääääldigt långsamt mitt i gången så man inte kan köra förbi. Står de bakom en i kassakön så lägger de upp sina varor innan man själv är färdig...

JAG BLIR SKOGSTOKIG!!!

Träffade förresten Grahnskan där inne och fick då för första gången se Underverket från Tyringe... En kille helt i hennes stil så jag förstår att hon är så osynlig just nu. De var på väg till Ivö för att campa... men hallå!! Grahnskan!! Det är ungefär lika otroligt som om jag skulle campa, alltså helt obefintligt. Mo ha ha

Skickade ut Modern i morse till att putsa mina fönster... det var väl ett lyckat drag?!

Gött väder så nu blir det en sväng med hunden! Morsning //Farmskan


Kommentarer
Grahnskan

Hemma igen från Ivö, och kan ni tänka er jag överlevde, TUR det var så finnt väder, anners hade vi nog varit hemma igen efter 2 timmar haha

2008-07-24 @ 21:44:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0