Ödets ironi

Detta stod att läsa i dagens tidning:

Juan Alvarez, 29, har dömts för elva mord av en domstol i Los Angeles. Han hade orsakat en tågolycka när han försökte ta livet av sig... nu riskerar han dödsstraff.

Är inte detta ödets ironi??

Var på brädgården idag och handlade virke till vårt nya vindskydd på altanen. Mannen som hjälpte oss var mycket pratsam... (sa jag mycket pratsam?). Han berättade livshistorier om ditten och datten och som slutkläm berättade han om att han stegat in till chefen och sagt upp sig och gått hem samma dag. Chefen ville åtminstone att de skulle ta i näven och skiljas som vänner men då hade han sagt: "Jag är bonnapåg och har tatt i både gris- och koskit, men en sån stor skit som dig tänker jag aldrig ta i näven..." Ord och inga visor!

Snart inväntar vi stor-sonen på ett sällsynt besök. Han skall på countryfest hos en kompis ikväll och vill därför använda vårt enkla tjäll som övernattningsbostad. Givetvis...!! Skall skjutsa han till festen och sen hämta han inatt... back to the 90's. Men jag gör det så gärna



Och så har familjen Färm utökats med dessa barn: Linus och Julia.



Grattis Sven och Aloma till ert 5:e och 6:e barnbarn! //Farmskan


Kommentarer
Fru Kurator

Har också råkat ut för en sådan pratkvarn. Råkade ringa fel och hamnade hos en kille som körde skogsmaskin.40 minuter senare visste jag allt om träfällning, hans skilsmässa, ex hustruns skitsnack om honom mm. SUCK! Hur jävla snäll är man som inte lägger på luren?

2008-06-29 @ 10:30:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0