Musikalbesök

Skärtorsdag... och ett jäkla oväder i antågande. Fru Ekdahl hade läst om att det var snökaos i Degeberga så hon ville att vi skulle logga ut tidigt... men det var tur vi inte gjorde det för det var barmark hela vägen hem. Imorgon har de dock aviserat snövarning och kaos. Ja, ja... vi får väl se hur det blir. SMHI har ju haft fel förr, eller?

Alla människor har valt att skänka en massa smågodis i påskägg till jobbet så man har gått och tuggat konstant nu i flera dagar... Att man har så dålig moral! Men det är som Tiffany i Hipp Hipp säger... skönhet kommer inifrån

http://www.youtube.com/watch?v=TixjibVu-gE

Igår var jag och maken på musikal. Det var dotterns skola som hade uppvisning av sitt musikalprojekt som de skrivit och regisserat själv. Musikalen hette: "Den onde, den gode och den schizofrene" (Känns det igen???) och det var ett Wilda Västern tema. De gjorde det jättebra och storyn och texterna var... annorlunda. Vad sägs om dessa exempel:

"Om du tar av dig kjolen, tar jag fram pistolen
Jag är den bästa killen, så var beredd att ta fram pillren"

"Min mamma födde mig på en höst, därför fick jag så stora bröst"

"Du är så klumpig o klanting o knasig o alldeles väck
jag är så trött på dina fasoner din grodslemsfläck..."

Det är poesi det! //Farmskan

image128     
Till alla goa vänner säger jag GLAD PÅSK!


Kommentarer
Paps & Babs

Paps och Babs önskar en glad påsk med många påskägg.

2008-03-20 @ 21:13:13
Elin

:) JAG ÄR DEN BÄSTA KILLEN, SÅ VAR BEREDD ATT TA FRAM PILLREN, HELL YEAH!

2008-03-21 @ 14:48:50
URL: http://stiffesdotter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0