På knä

Står just nu på knä i korridoren, 30 cm från sändaren till det trådlösa nätverket... som ni ser så är även denna sista utpost till den yttre världen på upphällningen. Ack du grymma värld!

Har precis haft en genomgång av mitt resultat från undersökningen och min utvecklingsplan. Fått en del bra feedback från både gruppen och ledarna. Annars har dagen mest ägnats åt konflikthantering... olika angreppssätt och rollspel har vi haft också. Skitkul faktiskt... Men så har man ju viss erfarenhet från konflikter med fem barn i huset, ex-relationer och annat. När samtliga fem barn var tonåringar så hade man en del högljudda konflikter som man inte alltid var inblandad i från början men obönhörligen drogs in i. Och de trodde alltid att man kunde lösa allting också, helst från distans... "Han har tagit mina skor!!" Jaha... jag är i Älmhult, 8 mil bort, vad vill du jag skall göra? "Han är ju så jäkla blåst!!" Jaha...  Undrar om det hade hjälpt med de teorier vi hade idag. Jag-budskap, gemensam bedömning av problemet innan vi går på lösningen... ja, ni förstår själva. Omöjligt!

Och alla diskussioner man hade med dem om att inte "surfa för mycket", "ut och rör på dig", "sov inte hela dagen", "du behöver solljus"

image121

Imorgon är det hemfärd igen och sen är det drygt en månad till nästa pass. Sex timmar i bilen hem men jag har en ny talbok så tiden går fort. Läser just nu också "Luftslottet som sprängdes" som är extremt bra. Har ni inte läst Stig Larssons trilogi så är det dags! Jag har att låna ut om någon är intresserad.

Borta bra men hemma bäst! //Farmskan


Kommentarer
Elin

we miss you!

2008-03-04 @ 22:23:20
URL: http://stiffesdotter.blogg.se
Manne

Nu drar vi till varmare breddgrader. Ha det så gott här hemma i kylan. Puss o Kram

2008-03-05 @ 10:55:35
mamma

Tack för ditt besökt i söndags. Jag tycker också att det är mysigt när du kommer. Kör försiktigt hem det skall bli ruskväder. Hoppas du slipper det.
Kram mamma

2008-03-05 @ 20:31:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0