Småsaker

Har ni tänkt på att det finns en massa små saker i vardagen som kräver svar, retar en till vansinne, ger upphov till diskussioner och ibland bara finns där i ens medvetande till ingen nytta... här är några exempel:

* Varför står det en Ananas-Juice i kylen när ingen av oss som lever och bor i detta hushåll gillar ananas? Vem har köpt den och varför?
Svar: Maken... "för det fanns ingen med Makrill-smak"... sa han till dottern som undrade

* Varför hittar jag inte mina bilnycklar där jag hängt dem?
Svar: För att någon (läs: Maken) tyckt att "de skall inte hänga synliga". För vem? Mig?

* Varför skruvar man vattenkranarna i duschen så hårt att man får ett mindre slaganfall när man försöker öppna upp dem igen?
Svar: Här finns inget svar men den skyldiga är dottern (berättade Maken...)

* Varför berättar ingen att toapappret snart är slut, förrän toapappret verkligen är slut?
Svar: Helt obegripligt om man inte har lätt sadistiska drag...

* Varför släpper någon ut hunden i trädgården och sen går ner i källaren och där nere utvecklar total hörselskada för hundskall?
Svar: Ja, det kan man ju fundera över...

Och vet ni vad... när jag skriver de här små funderingarna så känner jag att livet är fullt av i-landsproblem. Men det bästa av allt är att maken inte bloggar, inte läser min blogg och kan därmed inte kommentera, dementera eller skriva något om mina retliga tillkortakommanden... om det nu finns några.

Bra va! //Farmskan

Många PS!
Grahnskan! Städerskan drog igång igår...
Macke, välkommen hem... ring din mor så jag vet att allt gått bra!
Modern, landar hos dig vid 6-tiden ikväll


Kommentarer
Elin

KOM HEM IGEN!!!!!

2008-03-02 @ 20:55:57
URL: http://stiffesdotter.blogg.se
Brasilen Ola

Tjipp!
Allt aer bra. Foerkyld som fasen bara. Aaker till Fortaleza i morron bitti.
Mobilen funkar saadaer... Faar SMS ibland, ibland inte! Saknar er alla, Saerskilt Madde..
Puss fraan RIO!!

2008-03-02 @ 23:30:39
Elin

JAHA, så du saknar inte mig mest ola bandola ;)?? haha

2008-03-03 @ 12:31:31
URL: http://stiffesdotter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0