Flytt och fix

Vilken helg det har varit! I söndags hade vi hela 28,3 grader på baksidan... som vilken medelhavssemester som helst. Helt ljummet i luften sen när vi var ute med vovset på kvällen. Söndagen hade också rena rama släkttemat här hemma. Först kom Paps & Babs... på med kaffe. Väntade in frallor från lill-sonen med sällskap. Framdukat och klart med frukost, då kom Grahnskan och skulle fixa till klorna så då högg hon också in. Och sen lagom till frukosten var avklarad kom den nyförlovade brodern med fästmö med muffins och småkakor... Maken sprang som ett skållat troll mellan stenhögen och fikabordet.

Lill-sonen hade skadat ledbandet i foten på matchen igår så han kom på kryckor. Så där lagom nu till att han skall flytta i veckan. Jag får ont i magen... Vet att det inte ÄR mitt problem, men det BLIR mitt problem eftersom jag oroar mig hela tiden. Vem skall nu packa, bära och städa?? Jag vet att jag kommer att vara den "bästaste-bra-att-ha-mamman" i hela världen och som fixar så att allt blir klart. Ibland önskar jag att jag kunde göra som hans far... passa på att åka till Cypern eller någon annanstans så snart det drar ihop sig...

Lugnet hägrade sig dock här hemma runt 3-tiden, då for jag och tittade på fotboll. Dottern spelade och vann med 3-2. Bra jobbat Elin!

Och så var det måndag igen... fullt upp på jobbet hela dagen. Tiden bara rusar iväg. Skippade power-platen sen för att följa med och fixa ny soffa till sonen. Hemlevererad och uppburen till lägenheten... så slapp vi kånka på den. Nu skall jag bara luta mig tillbaka och se på CSI

Undrar vad detta företag svarar i telefon när det ringer...

image176

Gokväll! //Farmskan


Kommentarer
Paps & Babs

Vi undrar hur Du orkar Åsa.
Du får sjunga Monica Zetterlunds sång:
Oh Oh Oh vad en liten gumma kan gno
Tack för i går

2008-05-12 @ 21:28:43
Pia Jönsson

Det är lika bra att du håller ut, för det blir inte ett dugg bättre senare i livet!

2008-05-13 @ 09:24:15
Pia Jönsson

Det är lika bra att du håller ut, för det blir inte ett dugg bättre senare i livet! Men visst trivs vi rätt så bra med det. Vi vill gärna va´ behövda!

2008-05-13 @ 09:26:01
Pia Jönsson

Nu är det jag igen! Råkade skicka kommentaren inan jag skrivit klart. Stirrig?

2008-05-13 @ 09:27:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0