Hemhjälp

Farmor Signe, 97 har haft besök ifrån kommunen. De hade nämligen suttit på sin kammare och hittat en person på 97 år som inte hade ett enda hjälpmedel eller någon hjälp och undrat vad det var frågan om. Idag klockan 10 skulle de vara där... farmor passade på och städa lite så det skulle vara snyggt när de kom. Ha ha ha... har förmodligen bjudit dem på köttbullar och lite ägg också om jag känner henne rätt.

Paps fick inte vara med på mötet för farmor men han tog ändå kontakt med handläggaren för att höra sig för lite och samtidigt be dem skicka över en spisvakt. Detta för att farmor, vid några tillfällen, fått för sig att elda upp spislocken...

"Jovisst, det skickar vi direkt... men vem hjälper henne att städa och diska??"
"Det gör hon själv... handlar också. Tvätten däremot lämnar hon hos kemtvätten i byn..."

När jag ringde henne ikväll för att höra hur mötet gick, visste jag precis vad hon skulle säga: "Aah, de tyckte att jag var SÅÅÅ duktig!" Detta inträffade också... bara att hon istället använde ordet enastående... Skall du få hjälp nu då undrade jag? "Näää, de ville bara hälsa på mig..."

Men hallå... jag är bara 45 men jag skulle ändå vilja ha hemhjälp...



Jag berättade även att jag snart skulle resa en vecka till Turkiet. Varför då? Ja, för att koppla av, sa jag. "Koppla av... Koppla av!? Du som har en hel trädgård, gubbe och en massa rum. Det var det dummaste jag hört. Koppla av!"

Blir jag så gammal så vill jag vara så cool som farmor Signe!! //Farmskan


Kommentarer
Madelen

Hej där!



Jag träffade farmor Signe för första ggn i fredags...kan inte med ord beskriva hur fantastisk och underbar hon är!!

Helst ville jag packa ihop henne och ta med henne hem..=)



Förmodar att ni hört att ni ska få karlskronabor till byen;)



Madde=)

2008-05-27 @ 15:47:47
mamma

Ni har världens godaste farmor. Finns ingen som har ett så härligt humör. Jag hoppas att man kan vara lika glad och pigg i alla fall till man blir 80 år. Koppla nu av i Turkiet fast du har hus och trädgård och man o barn. Sköt om Er./// Mamma

2008-05-27 @ 18:35:56
Elin

finns ingen så cool som farmor signe :)

2008-05-27 @ 22:01:00
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0