Ingen vinst

Nä, ingen vinst igår heller. Det var jag som drog och första vinsten gick till Blogg-Pilla (som slutat blogga... och numera därför får heta enbart Pilla), andra priset till Kerstin (7:e omgången i rad!!!) och så en flaska till Lena. Jag tänkte, det måste vara mygel så mest för nöjes skull bestämde jag mig för att dra en gång till. Första pris gick till Pilla, andra pris till Kerstin och tredje pris till Lena... VA!?? Sannolikheten för det är ungefär lika stor som om jag skulle bli gravid... vilket är en omöjlighet så detta innebär att jag nu kommer att börja praktisera skyddat sex, jag menar om ifall att....

Kvällen var trots förlusten väldigt trevlig med god mat (som vi tryckte i oss i flera omgångar) plus en liten kaka till kaffet. Vaknade därför i morse och var fortfarande mätt och kunde hoppa över frukosten...

Idag fick vi äran att åka med Mange till jobbet och Fru Ekdahl frågade försynt hur det varit i Barcelona och på Formel 1-tävlingen... "Jo, det var kanon! Det är ju många som tror att det bara är ett antal bilar som kör runt och runt..." Jaahaaa, men vad är det då? I varje fall är det ju det man ser... bilar som kör runt och runt. Skulle jag nog inte ha sagt för sen fick jag världens lektion i bromsteknik, depåstopp på tid och inhämtningar med minst 1 minut per varv... Jisses vad jag antecknade. Måste spika mig framför TV:n nästa gång så man ser alla dessa spänningsmoment.

 

Tack Mange... nu förstår jag verkligen tjusningen!

Dessutom berättade paret Pilla att de hade invaderats av myror och därefter följde olika teorier om hur man skulle få rätt på det problemet. Allt från vitpeppar till kanel till myrdosor.
"De hämtar ju mat till drottningen och bär till boet, om drottningen dör så dör boet"
"Då är det ju bara att hitta drottningen och döda henne"
"Men hur lätt är det bland 3 miljoner myror"
"Men det är väl hon med kjol och en liten krona..."
Hur svårt kan det va??

Visste ni förresten att Fru Ekdahl bara har en lins... Detta för att kunna se långt med ena ögat och på nära håll med det andra. Fascinerande! Det är bara hon som kan berätta en sån sak och få det att låta som det mest naturliga i hela världen...

I love pendlarbilen!

Efter tre av makens grillspett är det dags för kvällspromenad! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0