Installerad

Jag måste göra en pudel... så som jag oroat mig för lill-sonens flytt. Haft ont i magen, ringt och tjatat om än det ena och det andra och verkligen trott att det kommer aldrig att fixa sig. Det kommer att bli lilla mamsen som får ordna upp det. Men så visar det sig att han faktiskt tar sig i kragen och fixar allting själv. Behövde varken städa eller bära saker. Så nu gör jag en pudel och säger: Well done!!

Idag har han kört IKEA-svängen och handlat in alla möbler som fattades... typ allting eftersom han inte ägde stort mer än sina kläder och två lampfötter utan skärm. Så kvällen har tillbringats där inne med lite montering och fika. En riktigt, riktigt fin lägenhet och jag är säker på att han kommer att trivas.

Tänkte hjälpa honom att dammsuga... "Nje, dammsugaren står utanför den gamla lägenheten... jag hade ingen bil när jag skulle köra hem..." Gud, den kostade ett par tusen... Inte troligt att den står där när han "får tid över" att hämta hem den. Ack ja... nej, nu skulle jag ju glädjas åt att han fixat allt själv och inte sucka. Sorry.

Grannen en bit bort har haft besök av brandkåren idag... han tänkte elda lite kvistar och råkade helt enkelt elda upp hela sin, precis nyklippta, tuja-häck... 50 meter svarta stubbar står där nu. Usch det kunde gått illa...

Nej, nu är det snart dags för lite skönhetssömn så man kan ragga ordentligt imorgon!

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0