Laika-mamma

Klockan 8 drog de igång i morse... men nu är de snart klara. Helt otroliga på att jobba. Igår grävde de för hand ner 12 betongplintar, gjorde ramverket, satte belysningen och började så smått täcka med brädor. Att gräva i den packade stenmjölsjorden är ingen lek säger maken och då litar jag på det. Min uppgift blev kaffe, fika, dricka och lite lunch och det löste sig galant. Så i eftermiddag kan vi nog sitta där på vårt däck och titta ut över ägorna...

Det får bli antingen innan eller efter VMA-matchen. Det är nämligen derby idag mot Bromölla och skitfint väder så då gäller det att passa på. Stor-sonen hade sin match igår, också derby, och de vann med 3-0 så han är nog glad idag när han kommer hem.

Undrar hur Laika-mamma och Laika-Bengt har det i Toscana? De är ett helt gäng med ägare till Laika husbilar ute och åker (ler!). Man har klubbar inom varje märke och så ger man sig iväg. Denna resan gick alltså till Italien där de också skulle få en guidad visning i fabriken där de tillverkas.

  Hoppas de haft en fantastisk resa med god mat och vin!!

Ibland när jag läser Zits så får man sådana flash-backs ifrån förr. Lill-sonen har ju alltid haft en förmåga att placera sig själv i centrum och ingen kunde som han blåljuga så till den milda grad för att slippa lindrigare undan. Så är det nog fortfarande också att man måste detaljkolla sanningshalten i det han säger. Han gör det inte av illvilja det är jag övertygad om utan av lathet och för att kunna skylla på någon annan (oftast mig...)

image170

Flashbacks var ordet... //Farmskan


Kommentarer
Pia Jönsson

Lunch? Var tog de råa korvarna i bröd vägen?

2008-05-03 @ 16:29:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0