Pytt i panna

Semesterdag idag... solen skiner, jobbarna gräver och spikar på framsidan, snart väntar vilstolen och en bra bok. Har faktiskt varit ganska flitig idag så det har inte bara varit att lata sig. Men jag har fortfarande ont i huvudet och nu undrar jag om det inte är kaffe-abstinens istället... har kokt en stor kopp och hoppas att det hjälper.

   Precis sån här känner man sig...

Födelsedagen hos brodern var trevlig. Hans nya kärlek Madelen (så där lagom nervös för att träffa hela släkten för första gången) hade gjort smörgåstårta. Otroligt god... jag menar hon hade inte köpt den utan gjort den själv. Ingen riktig kvinna alltså utan en husmor! Dottern tiggde sig till en stor bit att ta med sig hem. Hur som helst så var det en trevlig bekantskap och ser fram emot att träffa dem igen.

Felix (brorsans bonusbarn) sålde lotter för idrottsföreningen. Han fick lite dricks här och där och sålde även slut på lotterna. "Vad bra, nu tjänade du 50 kr" sa brorsan. "Va!? Bara 50 kr? Vem skall ha dom andra pengarna då?" Tog en stund att förklara att de övriga 500 kr skulle idrottsföreningen ha... Stackars liten, han blev helt sur.

Såg att lillsonen fastnat på vimmelbilderna igen från matchen i söndags... Han tyckte själv att den blev sådär. Men vadå... för stor keps, halvöppen mun och lite stirrande blick. Ser ut precis som vanligt tycker jag.



Ett kort inlägg som blev lite av allt möjligt, precis som dagens lunch... Pytt i panna

Köpt givetvis! //Farmskan


Kommentarer
Madde

Hahaha...husmor, jaa, det kan jag leva med!
Vet du, jag gör egna kroppkakor oxå och har alltid hembakta bullar i frysen...däremot skulle jag inte klara ha min egen blogg, som du, jag är en kvarleva från förr!;)

Hur som helst, ser verkligen fram emot o träffa er igen o lära känna er bättre!

Madde

Nä...dock inte en hel helg...än;)

2008-05-02 @ 14:19:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0