Svartlistade

Glad Valborg på er alla så här i efterhand och ett extra stort GRATTIS till Manne (älskad vän!) som fyllde år igår. Tyvärr var du ju tvungen att jobba så vi fick inte träffas men du vet jag tänkte på dig!! Idag är det 1:a maj och bror min fyller år. Hela 42 år sen han såg dagens ljus... tror han trivs med att vara ett protestbarn för det har liksom hängt med honom hela livet. Men det är klart... är man född 1 maj så förpliktigar det. Tror det blir lite smörgåstårta och så en titt på hans nya kärlek i eftermiddag.

Valborgsmässoafton tillbringades nere hos Pia o Jan(a) och så kul vi hade!! Så mycket skratt... kusin Pia har verkligen berättartalang så det räcker och blir över. Hennes beskrivning av Jan(a)s första besök på gymmet är redan en klassiker. Alla ni som känner Jan(a) kan ju föreställa er, eller hur?? Ärtsoppa och varm punsch och sen pannkakor, sylt och grädde (eller?) till kaffet. Innan vi for hemåt fick jag också glädjen att se Jan(a)s chorizo... vilken upplevelse!

Annars är jag och maken just nu lite skärrade eftersom vi har fått en kraftig varning ifrån Renhållningen. Vi har slängt plast i matavfallet!! I brevlådan låg en röd (säger RÖD) lapp med rubriken "Allvarlig felsortering!" Vi kommer inom kort att få ett brev från kvalitetsansvarig på Renhållningen. Har vi frågor innan dess så fick vi ringa... Just nu jobbar de på en gärningsmannaprofil och så står vi på svarta listan. Detta innebär att våra sopor under det närmsta året skall hällas ut på uppfarten och noga granskas innan det tas emot. En gång felsorterare, alltid felsorterare! Ni förstår givetvis att det är jag som är skyldig med tanke på makens smått fanatiska sopsorteringssystem hemma. "Har du inte lärt dig någonting...?" Men förlåt då... jag skall bättra mig!

Lappen är undertecknad: Tur 09, Göran...

Tror jag får muta han med en banan //Farmskan


Kommentarer
Manne

Sätt ut ett par öl, så veknar han nog...Göran menar jag. Tack...älskar dig oxå. Kram

2008-05-01 @ 15:47:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0