Turkisk hamam

37 grader varmt sa solskyddsfaktorn ar fortfarande 30... hjalper en bit pa vag i alla fall.

Idag har vi varıt pa ett turkisk hamam (=turkiskt bad/sauna/spa/massage...). Vi fick först sitta fem minuter i en skitvarm bastu, darefter hamtades vi av 2 turkiska badnissar med skynke runt höften. De ledde in oss i ett kakelklatt rum och vi fıck lagga oss pa en stor marmorplatta. De sprutade varmt och kallt vatten pa oss, peeling över hela kroppen och darefter skummassage. Otroligt skönt!! Det tog ca 45 minuter, helt groggy blev man av varmen. Darefter hamtades vi av tva stycken massörer... min en stor, hardhant, harig turk som gick igang med helkroppsmassage. Aj! Aj! Aj! Efter en halvtımme hamtade han chefen för stallet som förklarade att jag hade svara problem med ryggen och kotorna och behövde medicinmassage... Han skulle ge mig rabatt eftersom det kravdes 6x1 timme till det facila priset av 4.000 kronor. Det ar billigare att lata Hanna gifta sig med massören och sa tar vi honom med hem. Fixar Stiffe bygger ett hamam i kallaren och sa ar den saken klar...

Legat i poolen hela eftermiddagen och jag menar i poolen... för varmt var som helst annars. Men man skall inte klaga... vi mar bra och lever som prinsessor har. Saknar dock er alla och tack för era kommentarer!! Det ar sa gott att lasa dem nar man ar langt borta.

Nu ar det mat... Allt ar gratis sa det ar bara att gotta sig!
Sköt om er och sa hörs vi! //Farmskan o Hanna

Pilla! Ar du saker pa att det inte ar rost... ha ha ha


Kommentarer
Stiffe

Håller på för fullt med att bygga en hammock i källaren eller vad det nu hette ? Inga problem som helst med bastu och de varma stenarna men var f-n hittar man en hårig turk ? Funkar det med en hårig granne ! Ha det bra/Puss & kram Stiffe

2008-05-30 @ 20:38:06
Ingalill

Jag har suttit hela lördagmorgonen och läst din blogg och haft underbart roligt! Herregud jag har nästan befunnit mig i pendlarbilen trots att det är fridag. Ni verkar ha en toppen semester fortsätt att njut. Nu ska jag ut i solen och se om jag blir röd,brun eller rostig! Kramar i massor saknar dig. IL

2008-05-31 @ 09:15:36
Pilla

ja varmen har haller i sig ocksa. har ocksa fatt massage o pedikyr och fotscrub. ikvall ar det manikyr som galler. ha det gott o lova att inte ta hem turken, vi har ju for fanken hela landet fullt redan. kram

2008-05-31 @ 13:31:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0