Aj då...

Vilken morgon!!! Skulle köra sonen till jobbet, kallt och lite disigt. Råkade köra på ett rådjur... fy vad läskigt det var. Först kom en upp på vägen och den lyckades jag väja (tvärnita) för men sen kom nästa och sprang rätt in i sidan. Den fick sig en rejäl törn men tog sig upp och sprang iväg. Usch och fy! Lill-sonen var snäll och ringde polis och jägare för jag var helt skakig. Tur det inte var min kördag till jobbet.

Berättade om det hela när jag kom till jobbet och Manges kommentar var briljant:
Hur skall jag kunna berätta det här för Mulle-barnen... (Ha ha ha)

Sen när vi kom till stan så brann Parisaren... Jättetrist! Där har man ätit mycket mat i sin ungdom på väg hem från fester och utekvällar. Parisarens hamburgare var guld!



"Färjan" var hur kul som helst igår. Allt ifrån konferensresenärer ("nejdå, vi kommer inte att spåra ur...") till pensionärer, barnfamiljer och "supa-skallen-i-bitar-folk". Men jag säger, fy fasen för att jobba på en sådan båt... folk har inga hämningar alls. Nu såg jag en massa inlägg från oroliga människor som inte ville att deras förehavanden skulle visas i TV...

SÅ SKRIVER DE OROLIGA RESENÄRERNA:
"Jag var i väg med Cinderella tidigare i år och vill absolut inte att ni ska visa något från den resan. Efter resan blev jag gravid och jag vill verkligen inte att min man ska se vad jag gjorde."

"På en kryssning med Cinderella var jag med en annan man. Jag berättade det för min kille efteråt och vi har pratat jättemycket om det. Nu känns det som vi rett upp det hela och det skulle kännas otroligt jobbigt om det kom med i bild och rev upp alla sår igen."

"Minns inte allt jag gjorde den där gången och är lite orolig. Jag var ganska berusad och dansade med ganska många. Snälla, finns det en chans att få komma och titta innan det visas? Jag vet inte vad min familj kommer säga om de får se."

"Kom på efteråt att jag kysste bartendern. Det var bara en kul grej, inget annat. Men jag är rädd för hur min kille ska reagera om det visas i tv. Är det med i programmet?"

"Tycker inte det är schyst med detta program. Det som sker på båten stannar på båten. Hur kul är det på en skala att visa hela svenska folket hur full man blev? Man är på båten för att man ska kunna känna sig anonym. Annars kan man lika gärna stanna hemma. Hur många är det inte som tar en kryssning för att få ha lite kul utan att grannen i hemstaden skall ha ont av det? Nu ska hela jävla Sverige få se det. Nej nu har ni verkligen sjunkit i mina och mångas ögon!"

Sent skall syndarna vakna! //Farmskan

PS! Manne och Grahnskan! Längtar till vår tjejkväll den 17:e. Skall bli jättekul



Kommentarer
Manne

Ni är så välkomna! Vet inte vilken kategori vi passar in i?? Medelålders gnälltanter kanske...:-)

2008-10-08 @ 16:50:53
Git

Fy va läskigt...köra på ett rådjur, förstår att du var skakis.

2008-10-08 @ 22:25:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0