Bättre att...

Har nog en förkylning eller infektion i kroppen för jag känner mig hängig... fast å andra sidan har ju halva avdelningen snörvlat till och från nu i veckor så det vore väl konstigt om man skulle lyckas undvika det. Men det är ju inte riktigt läge och bli sjuk nu (heller...) eftersom alla utvecklingssamtal drar igång nu. Pust

Sov länge och sen satt jag och såg reprisen av Morgonsoffan... en del inslag är hur kul som helst.  Har ni missat det så går det på torsdagar kl. 21.30

Idag fyllde farmor Signe 97 år! Hurra Hurra älskade gamla farmor! Lägenheten full av folk och hon gick bara omkring och trugade oss att ta om av smörgåstårta, bullar och tårta. Inte ett spår av trötthet på människan.

Farmor är nog:
- den enda nu levande människa som lagar ett par nylonstrumpor med orange sytråd
- den enda som fortfarande kallar mig för Lillan
- den enda över 70 som kallar sig själv för kaxig och gillar att vara det
- den enda som kallar folk runt 85 för "inte så gamla"
- den enda som skickar med presenterna hon fått med hem igen
- den enda som aldrig, aldrig någonsin är sur... Alltid bara glad!

På måndag skall hon ha "töserna på kaffe", det är tre stycken damer runt 80-85 som hon brukar träffa. Dock råkade den ena komma redan idag vilket irriterade farmor, så hon sa helt sonika till damen "tack för att du kom Maj-Britt, men nu får du gå hem".... och detta innan hon ens fått kaffe i koppen. Ha ha ha

Och nu är det kväller och vi passar Ebba åt bror med fru som är på fest. Själv skall jag försöka sätta mig med lite plugg och utvecklingsförberedelser imorgon, men idag håller jag arbetsfritt...

Morgonsoffans bästa citat:
Bättre att jobba ihjäl sig än att ha gälar på jobbet, sa fisken som dog på kontoret //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0