Energisk flitmyra

Jag och maken ägnade förmiddagen åt att städa... skura toaletter, damma, diska prydnadstjafs, dammsuga och torka golvet. När man väl drar igång så tycker jag man får hur mycket energi som helst. Hunden tycker dock det är pest så hon var i trädgården under tiden och sen när hon förstod att vi var klara tänkte hon "att nu är det dags att dra sig in". Skällde lite utanför dörren för att påkalla vår uppmärksamhet, och man får ju spel... vi släppte ut en vit hund och den som stod på trappan var allt annat än vit. Jag vägrade öppna dörren faktiskt...

Klockan tre skulle vi sen vara nere hos Bror Ola med fru och äta Kroppkakor.



Paps, som av princip inte äter något han inte smakat tidigare, fick potatisgratäng och kotlett... vi andra åt alltså denna, något annorlunda söndagsmiddag. Smaken? Ja, det var rätt mycket smak av kryddpeppar, vilket jag har lite svårt för, men annars var det helt OK. Smakar bättre än det ser ut faktiskt. Till detta åt man smör, grädde och lingon. Kanske inte något jag kommer att göra själv men det är kul att ha smakat. Kanske om man hade haft köttfärs i mitten...??

Tack för mat och goda kakor gott folk!

Tog lite filmer med oss hem så nu skall vi slå oss ner i TV-soffan med godis
Sköna söndag! //Farmskan

PS! Även Bror Ola tycker om huvudbonader....



Kommentarer
Galna Kocken

Ska det inte va köttfärs i mitten???

2008-10-22 @ 07:25:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0