Grattis IKEA

28 oktober och IKEA varuhuset i Älmhult fyller 50 år! Det märktes framför allt i morse när vi kom till jobbet och hela parkeringen var avspärrad med kravallstaket... Som tur var kom vi i ganska god tid till jobbet så vi lyckades hitta en parkeringsplats men det var nog många anställda som fick gå ganska långt idag till jobbet. En fantastisk folkfest var det i alla fall och IK var på plats också och tog i hand i vanlig ordning.

   Grattis, grattis!!

Ikväll har jag varit på "party" hos Titti bus (min frissa). Det var hudvårdsprodukter som skulle förevisas och damen som ringde mig tidigare veckan hade följande fråga:
- Vad har du för hudtyp?
- Ehh, hur menar du?
- Ja, torr eller fet hy eller kombinerad?
- Ehh... normal tror jag.
- OK, vad använder du för hudvårdsprodukt idag?
- Nej, jag har ingen speciell.
- Det varierar alltså?
- Nej, jag har ingen utan jag använder tvål...

Detta var första felaktiga svaret märkte jag tydligt, tvål är tabu och jättefarligt för huden. Damen upplyste mig om att vi under kvällen skulle få prova på olika krämer samt lägga en läppmask.

- Vilka läppar då? frågade pendlarbilen
- Ja, gud det frågade jag inte.... kanske blir en riktigt trevlig överraskning.
Men tyvärr... så kul var det inte.

Kvällen var i varje fall trevlig och ansikte, läppar och händer är numera lena som små barnrumpor. Man kunde få köpa samtliga produkter till det facila priset av 4.698 kronor... Herregud... tvålen jag använder nu kostar faktiskt bara 24,90!!

Hur vacker kan man egentligen bli med de förutsättningar som finns? //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0