Heja Skåne

Vad är det som gör att vi kvinnor (tjejer, damer, kärringar...) ser ut som fetbleka sjuklingar när vi inte sminkar oss. Som om vi just stigit upp ur sängen efter 14 dagars förkylning eller instängda i ett rum utan ventilering. Jag menar killar kan ju gå utan smink hela dagar utan att ens komma i närheten av detta tillstånd... Det är faktiskt jäkligt orättvist.

Som vi håller på egentligen med krämer, rakning, ansiktsmasker och skit... och till vilken nytta. Nästa morgon ser vi om möjligt ännu värre ut än dagen innan. Nu har mina ögonbryn dessutom blivit helt gråa också och det ser för jäkligt ut. Jag skämdes faktiskt inför mig själv när jag stod i morse och fyllde i dem med ögonbrynspenna. Skam på torra land är vad det är...

Kanske ska låta håret växa ut under armarna och på benen, inget smink, låta de gråa håren ta över hela huvudet och bara vara "my natural me... because I'm worth it" efter 45 år av styling. Men sen tänker jag på vilka konsekvenser det kommer att få och då tar jag ett tag med rakhyveln igen...

Dottern, du som undrade över låten jag nynnade på häromdagen...

 

Heja Skåne... //Farmskan


Kommentarer
Elin

vilken söt liten skånevisa, men din och stiffes version var mkt bättre :* jag älskar dig!

2008-10-21 @ 19:48:10
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/
Git

Jag håller med, livet är inte rättvist, man lockas ju av att fuska lite med rakningen nu under vintertiden, men vad gör man när håret blir för långt på benen och flätas ihop när man ska gå och lägga sig, jo bara ramlar ihop. Söt skånevisa;)

2008-10-21 @ 20:20:52
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0