Hjärnspöke

Inatt vaknade jag tio över ett av att jag tyckte jag såg en ljuskägla (som från en ficklampa) på väggen. Man blir helt stel men nyfiken som man är så smyger man på lätta fötter (?) runt i huset och kikar. Tänder ytterlampor och kontrollerar fönster och dörrar... allt medan maken och hunden fortsätter snarka. Det borde i och för sig fått mig att förstå att det nog var falskt alarm. Men sen tog det ju en himla tid innan man somnade om... magsyran var helt vild.

I pendlarbilen upp idag diskuterade vi både gårdagens Färjan och Järpar, denna bortglömda maträtt från 70-talet. Fru Ekdahl hade ju som vanligt bara snusk i huvudet och tänkte mest på formen... "Det finns mycket man kan göra med köttfärs.... som maträtt alltså" la hon till efter en stund. Mycket mystiskt!

Förresten kom det lite bra bilder ifrån vår kockduell i torsdags:

  

Jag och mitt "järngäng" - Malin, Tellan, Susse och Git.

Hoppas vi kan fortsätta anordna kul saker framöver! Nu är det dags för förberedelser till ett utvecklingssamtal och så säger jag Lycka till Tia på provet imorgon!

Kramar //Farmskan


Kommentarer
Elin

jag såg inte dig igår :/ buhu...!

2008-10-15 @ 10:00:08
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0