Imse vimse spindel

SKITVÄDER!! Blåsigt, mörkt, kallt och snudd på minusgrader... jättejobbigt att köra till jobbet i morse (eller åka egentligen). Det var Jonte som skulle köra och säga vad man vill om Jonte men köra bil är INTE hans starka sida. Ullstorps-Torgny frågade direkt i morse om han satt på vinterdäcken... Eeehh?? Han hade alltså ingen aning, detta beroende på att hans fru, denna händiga kvinna, förmodligen sköter allt praktiskt i deras hem.

Parkeringen när vi väl kom till jobbet var en monster-hit!

När vi åkte hem kom jag på mig själv att tänka på en barnvisa:
IMSE: Det är Jontes bil... ständigt imma på rutorna
VIMSE: Det är Jonte själv... halvvägs över på andra sidan hela tiden
SPINDEL: Fanns en livs levande i hans bil som vi försökte hålla koll på...

Vi älskar dig verkligen Jonte men bilkörning... nej, det är inte din grej.

På måndag åker fru Ekdahl till Thailand i två veckor... fruktansvärt orättvist!
Tänk nu på vad ni packar och ta inget konstigt med er hem...



Nu skall jag gå ner och försöka förmå min dotter till lite nackmassage

Tjing! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0