Nu gäller det

Dags för inlämning av första tentauppgiften... Personalgruppens psykologi. Det känns bra men det är ju alltid så svårt att veta om det är detta de ville ha, om det motsvarar deras förväntningar. För mycket, för lite, för krångligt, för tunt... usch ja... det är bara att köra nu och så får vi se hur det går.

Har suttit hemma och jobbat idag och varit otroligt flitig! Har skickat ut mycket mail så jag tror att gruppen och järngänget nog undrar vad som står på. Ullstorps-Torgny undrade om det var gårdagens läpp-behandling som givit mig en kick... ja, kanske det, men närmare sanningen än så kommer ni inte.

Farmskan har de renaste fönstren i hela Everöd, tack vare Eskil fönsterputsare. Nu väntar jag bara på klartecken från övriga familjen att anställa en städerska som kommer en gång var fjortonde dag... Fatta vad skönt det hade varit när man jobbar så mycket allihop. Värsta motståndare till detta är dottern som tycker att
- Vi kan väl städa vårt hus själva...
- Jovisst men tänk vad skönt att slippa grovstäda, då behöver vi bara dammsuga emellan
- Men sluta... vi kan väl städa själv, det är ju pinsamt!
- Men så kan vi ju umgås istället...
Och det är väl där skon klämmer... det blir för mycket tid för umgänge...

Fick tips om att detta söta par dykt upp på mingelbilderna...



Jag beundrar er för att ni orkar... själv är man ju ständigt i sovande tillstånd runt 9 varje kväll.

Håll tummarna för min tenta nu!!   //Farmskan


Kommentarer
Fam Olsén

Lycka till på tentan! Håller tummarna

2008-10-29 @ 21:56:51
Git

Det kommer att gå jätte bra på tentan! Du har säkert gjort ett gediget arbete, jag håller tummarna.

2008-10-29 @ 22:58:20
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0