Vilken natt

En fantastisk höstdag var det i lördags i Göteborg. Solen sken och ingenting påminde om fredagens regn. Vi tog med oss hunden i bilen och körde upp till sjön i Partille och gick en sväng. För det skall ärligt sägas... att vara hund i Göteborg är ingen hit. Mitzan var smått förundrad över att det inte fanns något gräs någonstans att snusa på, bara asfalt och sten så långt ögat når.

Var och shoppade en runda och vi hittade lite fint till oss alla tre. Jag fick tag i tjocktröja plus att jag äntligen också fick tag i något att ha på julfesten. Handlade mat och mys med oss hem + två riktiga "feel-good" filmer (Maken jublade... ): Brudens bäste man och Sex and the City. Så där satt vi i soffan och mumsade och bara såg på film. Riktigt skönt! När vi vaknade till liv igen och kikade ut så hade regn och blåst tagit över Götet... herregud vad det öste ner. Vår hund som är en väldigt mesig liten hund när hon sätter den sidan till, vägrade helt enkelt att gå ut. Maken gjorde två försök men det var helt lönlöst... så det var bara att låta henne vara. Trodde vi ja....

Klockan 03.10 tyckte hon att det var dags att gå ut... vandrade som en osalig ande fram och tillbaka i lägenheten. Jag försökte platsa henne med min argaste röst men nej... ut, ut, ut. Eftersom jag är gift med världens snällaste man tog han på sig ytterkläder och gick ut vid tjugo i fyra. Så det var en rätt dryg natt för vår del. Hunden har tagit över!

Hemfärd idag i hällande regn och nu sitter jag här igen med veckans utvecklingssamtal och lite skolarbete... nöjd med att Scotts gick vidare i gårdagens Dansbandskamp. Där finns rättvisa här i världen ändå...

Kramar //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0