Frågesport

Så många konstiga frågor det finns... I helgen hade maken (utan att veta om det faktiskt) jouren på sitt jobb. Detta blev vi varse bara en bit in på lördagen eftersom det ringde helt otroligt på hans telefon. Maken är transportledare till yrket så de som ringde förväntade sig liksom lite hjälp med transporter. Eftersom han var ovetandes om jouren (hur det nu är möjligt) hade han inte datorn med sig hem och fick därför skriva ner allt på papper.

Jag råkade svara vid ett samtal och fick då i luren:
- Jooo, hej... har du en lastbil ledig för och hämta spannmål??
Jaha, du... vänta skall jag se på uppfarten.

Ett himla ståhej sen i morse eftersom han ju tvunget fick börja tidigare en fasen fått skorna på och jag fick ta morgonturen med hunden. Detta innebär enorma rubbningar i mina ritualer och det blev nästan för sen ankomst till pendlarbilen. Idag var det Ullstorps-Torgny som körde. Jag satt fram och i sidofacket låg en liten kartong med ett spel "Vem vet mest?" tror jag det hette. En hel ask med små frågor. Jag tänkte: vad kul, jag kikar lite på dem:

1) Om du har fått vårtor i underlivet, vad har du då drabbats av?
2) I vilket skandinaviskt land är det fullt legalt med djurbordeller?
3) Vem myntade uttrycket (håll i er nu!) "kuken måste ha sitt?"

Här slutade jag läsa och vände mina frågande blickar till Ullstorps-Torgny som såg helt häpen ut. Han påstod att han fått leken i present och inte läst frågorna. Nehej... så är det nog.

Jag berättade det hela för maken när jag kom hem och han tittade på mig som bara han kan göra och så säger han: Vem var det som myntade uttrycket då? Ja men herregud, inte fasen kollade jag på det!!

Men man kan ju alltid fråga om man får låna den...
Tjing! //Farmskan


Kommentarer
Marcus

Men hallå!! Det var såklart brottaren Frank Andersson som myntade det! Ur-lätt!

2008-09-06 @ 15:32:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0