Meningen?

Alla pratar om det... många retar sig på det... och jobbet funderar på att stänga ner sidan. Jag pratar om Facebook. Själv har jag aldrig riktigt förstått vad det är eftersom jag inte är något cyber-snille (eller datornörd som stor-sonen så vackert uttryckte det, tack för den!). Men så tänkte jag att jag loggar väl in och ser vad det är alla pratar om.

Gert Fylking i Rix Morron Zoo sa en morgon att det är som "en Mina kompisar bok man hade i småskolan... fast för vuxna" och det är nog så. Tanken är väl att man skall komma i kontakt med gamla vänner och skolkamrater, visa upp sig med bilder och uttalanden och chatta med inloggade kompisar.

Vad hände då när jag nu skaffat mig Facebook... jo, en himla massa av mina släktingar och jobbarkompisar fanns där och ville "bli vän" med mig (vilket är hur kul som helst) men jag är ju liksom redan vän med dom och träffar dom i stort sett varje dag hemma eller på jobbet. Det är väl fotoalbumet då som är något man kanske inte släpar med sig till jobbet. Sen har jag letat och sökt efter diverse "gamla" kompisar från förr men inte en enda är inne på Facebook. Bara att inse fakta: Jag är inte i rätt tidsålder för detta.

Men jag skall inte ge upp... snart hittar jag nog nån som jag kan få kontakt med som jag inte sett på hundra år... eller vad tror ni?

Har varit i Göteborg idag och nu har jag ont i huvudet så det får bli soffan. Lill-sonen kommer hit ikväll och skall sova över efter fotbollsmatchen. Det är tufft att pendla. Håller tummarna för att han snart får ett jobb. Jag har lovat hämta honom vid busshållsplatsen ikväll...



Flash-back från hans ungdom! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0