Små saker

For fram som ett jehu på motorvägen idag och försökte köra sträckan Helsingborg - Älmhult på 27 minuter.... gick inget bra kan jag säga. Blev hängande i ett möte och kom därför sent iväg från Helsingborg. Förstod egentligen att det var ett dödfött uppdrag och man kunde ju lika gärna bara tagit det lugnt och kommit för sent till nästa grej... men man är ju en tävlingsmänniska (och otroligt plikttrogen också... boring!). Ligger väl där då i runt 145 km i timmen och får syn på en helikopter på min högra sida... den där klumpen som svider till i magen då är inte särskilt skön. Nu ryker körkortet tänkte jag... men som om en högre makt tyckte synd om mig så slapp jag stanna. Pust.

Gick i clinch med en leverantör till oss på jobbet idag och jag måste säga att ibland är det befriande att få bli riktigt förbannad. Jag är ju inte typen som skriker och gormar utan jag blir bara sarkastisk och krass. En häftig argumentation kan vara hur skön som helst... adrenalinet pumpar och temperaturen i kroppen stiger. Pust

Direkt från jobbet till skolan och idag var det riktigt bra. Läraren skötte sig bättre än vanligt, jag lyckades undvika "fröken prata sönder alla föreläsningar" och jag tycker att jag hittat fyra bra grupparbetskamrater. Det är ju annars en fasa att hamna i en grupp där man inte har samma förväntningar eller moral när det gäller att samarbeta eller leverera... då hade det väl slutat med att man satt där själv och fixade allt (så otroligt plikttrogen och tråkig som man är). Pust

Men nu är det kväller och jag är hemma framför datorn med en kopp kaffe. Fick gå ner och be dottern stoppa nedladdningen eftersom det låser allting annat man vill göra. Skall man öka bandbredden eller bara stå ut?? Jag sa till henne att det bästa med hennes semesterresa är att man får bandbredden för sig själv. Pust

Många små saker... (eller är det en särskrivning??) Kanske skall vara många småsaker...??
Hur som helst, Sverige leder mot Ungern och nu är det sängdags //Farmskan


Kommentarer
Världens bästa bror!

ÖKA BANDBREDDEN!!

Det finns nåt som heter max..i alla lägen!

Man ska inte snåla på så viktiga saker

Puss

2008-09-11 @ 05:56:38
Marcus

"Bandbredd"?

Säg hej till datornörden Åsa Färm!

2008-09-11 @ 15:38:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0