Det sa bom bom!

Strax efter fem i morse slog blixten ner i lilla Everöd. Maken och hunden stod rätt upp ur sängen och skrek (ja, maken alltså inte hunden). Själv trodde jag att det var jordbävning igen eftersom jag varken hört att det regnade eller åskade. Strömmen gick i varje fall en stund så nedslaget var otroligt nära. När vi rekade med grannen var han övertygad om att det slagit i hans hus men det trodde i och för sig vi också... fast nära, det var vi överens om.



Efter detta spektakel vägrade hunden helt enkelt att lämna maken ur sikte. Där han gick, gick hon strax bakom... så det var bara för honom att ta med henne i bilen till jobbet. Så kan det gå!

Storvinsten från gårdagens vinlotteri hamnade i det Färmska hemmet... passade riktigt bra nu inför påsken! Man tackar, man tackar! Ibland tror jag att det hjälper att inte vara närvarande utan bara mentalt hålla tummarna. Sägs ju att man kan åstadkomma mycket genom ren tankekraft... typ Jesus när han gjorde vatten till vin...

Allt monterat nu i badrummet utom duschhörnan (som visade sig vara en duschvägg). Så trött jag blir!!! Köpte den där av en kollega på jobbet och sen har den ju stått ett tag och gosat till sig. Borde kanske checkat det där något tidigare. Men men, det var bara att kasta sig på telefonen och beställa en ny dusch så förhoppningsvis kan vi få allt klart tills imorgon. Bara elen och duschen kvar nu... Snart kommer bilder

Skärtorsdag imorgon och sen fyra dagar ledigt. Sönerna kommer hem och vi skall bara njuta av ledigheten! Ladda batterierna i solen. Eller som min kloka vän Maritza sa: Njut av solen den ger liv åt allt som varit dött... Japp, både maskrosor och ogräs, fast det gillar ju i och för sig jag. Det är värre med maken då som retar ihjäl sig på att han får räfsa upp alla mina högar... oj, då en öm tå i vårt förhållande.

Säga vad man vill om sex. Nog är det ett konstigt sätt att umgås på.
//Farmskan

PS: Märker ni hur barnen pikar kring Skottland...


Kommentarer
Anonym

Glad Påsk, Ni glömmer väl inte att ni har en mor/svärmor som vill till Skottland. HAR ni beställt till mig. Jag har inte fått tiden/kram

2009-04-09 @ 10:59:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0