Gamle turer

Nu är även påskens goda gärningar avslutade... alla gamlingar (*ler*) är besökta och därmed har man åtminstone för en stund dövat sitt dåliga samvete. Tog svärföräldrarna i Fjälkinge igår eftermiddag och sen gamla farmor Signe idag. Farmor är ju som ni vet totalt lomhörd så bitvis pratar man, som ordspråket säger, för helt döva öron. Idag var hon extra glad för att både hunden, stor-sonen och dottern var med. Hon tycker det är så roligt att dottern skall till USA som au-pair och det är ju en skön inställning till livet. Med tanke på att de flesta andra äldre människor bara ojar sig över allting hela tiden så har hon istället en positiv inställning till allt. Förmodligen därför som hon blivit så gammal som hon blivit...

När vi kom så var grannen på besök, men hon skickades genast in till sitt
- Hon får inte komma på kvällen för då skall jag se på TV... 
Nämnda granne dansar också squaredans och de skulle ha uppvisning
- Jag skall gå bort och titta och se om hon dansar fel... ha ha ha

Ja, hon är för skön lilla farmor... men usch vad skitigt där är hemma. Det märks att hon inte klarar av att städa lika bra som tidigare. Jag erbjöd mig att vårstäda till henne men hon slutade aldrig skratta åt det... hmm! Vi får väl ta ett ryck vid tillfälle, typ passa på när hon skall göra något annat.

Ikväll skall vi gå ut och käka med Mona & Greger och sen blir det bio: Marley och jag



Filmen har ju fått något blandad kritik men den går säkert att titta på.

Så skönt det är att vara ledig... //Farmskan

 



Kommentarer
Git

Så mysigt det låter att gå på bio. Vi har tyvärr inget större utbud här. Och man blir lite lat, å köra 12 mil fram och tillbaka...Ha det så kul ikväll.

Kramis

2009-04-12 @ 20:01:21
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Madde Olsén

Mmm har oxå erbjudit mig o städa åt farmorn, brukar ta en runda med trasan då hon vänder ryggen till...

Men hon är ju envisare än synden själv eran farmor...

2009-04-14 @ 09:53:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0