I selen igen

Åter i selen efter en skön ledighet. Bara jag och Ullstorps-Torgny i bilen idag, lite semester, jobba hemifrån och andra åtaganden för övriga pendlargänget. Näst intill blank kalender också gjorde att dagen kändes jäkligt skön och behaglig. Har ägnat den åt att skriva rollbeskrivningar för ett antal tjänster inne på kundservice. Blev nästan helt färdig... (ler nöjt).

Var ute på ett Mission Impossible på lunchen... hade nämligen lovat att inhandla tyg till gardiner åt min frisör. Jag är bra på mycket men när det kommer till att klippa tyger, mönsterpassa och tänka upplägg då snurrar det i skallen på Farmskan. Men jag tror att det blir rätt... eller hoppas att det blir rätt kanske jag skall säga. Annars får vi väl ha tyget i garaget. Lite somrigt där ute till maken är kanske inte så dumt. Men nu skall man ju inte måla f-n på väggen...

Har ni tänkt så många val vi gör varje dag. Ibland kan de kännas hur stora som helst, i varje fall när det är något viktigt och som kanske får jättemycket konsekvenser för ens vardag. Men även små saker måste man ju bestämma sig för varje dag:

Stiga upp eller snooza?
Ost eller skinka på mackan?
Den eller den tröjan?
Äta på IKEA eller ta en sallad?
En apelsin eller ett äpple till fikan?

Tror fasen jag skall räkna ut hur många val jag gör under en hel dag... blir nog en hel del. Men det stora valet verkar nu vara på väg åt en lösning... eller var det åtminstone till the big boss började med sina små skisser igen... Finns tydligen ett ord för sådana som mig, SUBVALID

Fast det kunde ju varit värre, man kunde ju varit INTROVERT



Tack gode gud att man är subvalid!  //Farmskan


Kommentarer
Anonym

Får väl se om jag gissat rätt vad för val du har:) hälsar en som fortsätter att snora och blir hemma i sängen i morgon med

2009-04-15 @ 21:00:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0