Långa fredan...

Snacka om att vi har gnott och städat och skurat och fixat idag... jag, maken och dottern (som otippat kom hem inatt och hämtades vid bussen 02.48) har verkligen varit duktiga. Hela källaren har röjts över, saker har hängts upp och monterats ner och badrummet är invigt. Dörrarna har stått på vid gavel och vädrat ut för det är ju SÅ GÖTT VÄDER!!!

Nu är det dock dags att börja med maten, tänkte ha påskbuffé nu när grabbarna och sällskap kommer. Skall bli mysigt att ha dem hemma någon dag. Så på med köttbullar och prinskorv och ta fram sill och nubbe... mumma!



Blondinen kommer hem från sin första dag i skolan:
- Mamma jag kunde räkna till 14 och de andra bara till 7, är det för att jag är blondin?
- Ja, min flicka, det är för att du är blondin
Dag två kommer flickan åter hem:
- Mamma jag kunde alfabetet till S, de andra kunde bara till M, är det för att jag är blondin?
- Ja, min flicka, det är för att du är blondin
Dag tre:
- Mamma, idag hade vi gymnastik och jag hade mycket större bröst än alla de andra.
Är det för att jag är blondin?
- Nej, min flicka, det är för att du är 21 och de andra 7

Fast de har kanske roligare än vi andra...  //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0