Ljushuvud

Vilken dag det var igår... solen sken från en klarblå himmel och hur varmt som helst. Kortärmat och kaffe ute i trädgården... mumma det! Var ju en sväng på stan och skulle köpa jeans och maken hittade två skitsnygga par, en skjorta och fyra tröjor för totalt 1.500 kronor. Jag hittade ett par jeans för 900 kr. Vad är det som är fel?? Varför är allting till tjejer mycket dyrare eller väljer jag bara fel butiker...?

Gick en sväng på Hus & Hem-mässan också och lyckades åter igen inhandla en lampa. Ja, antingen är man väl ett ljushuvud själv eller också köper man lampor i parti och minut som vi gör. Denna gången var det en taklampa som vi skall ha i källarnedgången (som skall göras vid så fort byggkillen är klar). Trappan skall slipas, betsas och målas och då passar vi på att fixa lite ny belysning också. Maken har länge tyckt att den som hänger där är sådär kul och nu när vi bägge gillade denna så var det väl bara att slå till...



Annars var lördagskvällen lugn och skön, bara jag och maken hemma. Vi hade tackat nej till kompisfesten i parken och det var nog rätt beslut med tanke på att vi var lite sega sen fredagskvällen. Så det fick bli TV-soffan och lite cheez-ballar till det innan det var totaldäckning.

Idag är vädret något sämre så det får bli en vårstädning av uterummet. Vädra ut och städa av så vi kan använda det nu i påsk när de lovat så skönt väder. Ikväll kommer Pia och Jan(a) och käkar kvällsmat så det blir en trevlig avslutning på en avslappnande helg. Hoppas ni andra hade riktigt kul i parken igår!

På tal om kul och "män som klarar allt..."



Hämtat från filmen YRROL. Ha en skön söndag!  //Farmskan


Kommentarer
Madde Olsén

PRECIS den lampan stod jag o titta på, men MIN make va då inte på min linje..:S

Den är skitsnygg Åsa! Verkligen!!

2009-04-06 @ 07:49:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0