Snart långhelg

Kort vecka denna veckan... en extra ledig dag på fredag vilket känns riktigt lyxigt. Får bara hoppas att dagens tropiska värme håller i sig över helgen också. Har varit riktigt varmt och skönt hela dagen (har jag sett genom fönsterrutan...) Nejdå, lite sol fick jag när vi gick på lunch.

Ikväll har jag deklarerat



Nja, riktigt så illa är det kanske inte men visst är det ett måste som en massa annat. Ett tag deklarerade jag ju till kreti och pleti men nu är det bara fyra stycken som jag lämnar in. Hoppas nu man slipper restskatten (*ler*). Nästa år kan vi ju dessutom använda oss av ROT-avdraget eftersom vi renoverat och renoverat och renoverat i år. Gött mos!

Ikväll kommer fyra starka män hit för att bära upp den gamla varmvattenberedaren. Det krävdes bara två man igår för att bära ner den nya så vad säger det oss? Maken påstår att de behöver vara fyra stycken för att det är så mycket kalk i den men det där verkar långsökt. Jag tror det är för att den är gammal och därför lite mer lealös och tyngre och bära.

Maken har gjort hemlagad pizza så det får de väl ha för besväret. Själv skall jag nu försöka duscha mig och hunden... brukar bli livat. Och doften av våt hund slår nästan allt, eller förresten, grisalukten vi har utanför altandörren just nu går inte heller av för hackor...



En blick betyder allt  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0