BB men HB

Nu är man hemma igen och som vanligt är det BB men HB... borta bra men hemma bäst som gäller. Gick hyfsat smidigt att köra, en del trafik på vägen men ändå rätt OK. Svängde inom min kusin M utanför Arlanda för en snabb kopp kaffe på vägen upp så därför landade vi inte på Marma förrän vid 18-tiden. Marma är stället där vi tillbringat helgen och där min morbrors 70-årsfest gick av stapeln. Marma är ett militärområde så vi blev inkvarterade i militärbaracker med våningssängar allihopa... dock hade alla en egen "kuppe" vilket var skönt.



Morbror B blev glad när vi kom och något förvånad eftersom han inte visste vad som skulle ske i helgen utan trodde att han kommit dit för ett möte... Dock var man rätt sliten efter resan så fredagen kröp vi i säng rätt tidigt, jag i överslafen och maken i underslafen. När jag väl svingat mig (som en gasell) upp i sängen började maken skrika Aj, Aj... i högan sky. Jättekul tänkte jag, han är verkligen en riktig liten skojare. Men skriken upphörde inte utan stegrades och kompletterades sedan med "men flytta på dig för h-vete"... först då förstod jag att det nog inte var skoj utan att han faktiskt fått fingrarna i kläm mellan madrassen och fjädrarna... ha ha ha

Lördagen besökte vi det (i hela Gävle) världsberömda Dragon Gate. Det är en kines som håller på att bygga en hel liten by med hotell, restauranger, shopper, spa, museum m.m. mitt längs E4:an. Helt galet! Där finns också en kopia av terracottaarmén...

  

Fler folk droppade in till och från under lördagen och på kvällen hade vi så en trevlig fest med god mat och dryck, levande musik(er) och lekar och sånger. Hoppas och tror att han verkligen hade en kul kväll. Vi hade i varje fall väldigt trevlig och det är alldeles för sällan man träffar sina kusiner med respektive och barn!! Deras dialekt är ju också så härlig, framförallt kusin Annikas man har en dialekt som är precis som Tony "ja ä inte bitter" Rickardsson. Bara det gör ju att man ler hela kvällen...

Så.. hemma igen (27 myggbett och ett otroligt stort blåmärke rikare) och lill-dottern har fixat hunden galant. Den andra dottern däremot ligger duktigt bakis i källaren så henne har vi inte sett. Hur mycket har man festat då om man är bakis klockan kvart i 8 på kvällen??

Må bäst och sov gott!! //Farmskan

PS! Sagt apropå de 4.853 mygg som helt oinbjudna tog sig in på festen:
"De ä såna där jääääävla Stockholmsmygg... dom bara surrar och surrar men sätter sig fan aldrig... tacka vet jag norrlandsmyggen... de sätter sig direkt"
(Skall sägas med Tony-dialekt...)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0