Lördagsmyyyys

Steg upp med tuppen för alla övernattande barn hade antingen jobb eller aktiviteter att försvinna till. Stekte lite ägg och bacon så vi fick en rejäl kick-start (*ler*). Det är mysigt att vara samlade allihop så där runt bordet och tjattra som när de var små. Efter att de farit iväg till jobb och träningar så åkte jag och maken ut till svärföräldrarna och fikade... var ju födelsedag där ute samma dag som vi fick ta bort Mitzan och då var man inte så motiverad att åka på kalas.

På väg ut till dem slängde jag en blick på min telefon och såg att jag fått ett SMS från Modern, skickat på fredagskvällen. SMS:et talade om att "hon var på sjukhuset och att hon genomgick lite undersökningar eftersom hon inte känt sig bra..." Snacka om att få panik. Jag har ju alltid telefonen i väskan och hade därför inte hört när hon messade. Just snyggt ju!! Fick tag i henne och då hade hon precis blivit utskriven. De hade inte hittat något och alla prover var bra och det är ju skönt. Man fick lite ont i magen ett tag... det är mycket känslor i en nu som bara spökar så det behövs inte mycket förrän man skall få lite panik. Krya på dig mamsen!

Var en runda i stan och hämtade min ring och maken köpte nya löparskor. Fick dom utprovade på Löplabbet där de mäter och kollar belastning och grejer så nu hoppas jag att han svävar fram.



Lördagskvällen innebar kräftfest hos Micke... så gott!! Känns som det var hur länge sen som helst jag käkade kräftor. Vi klämde rubb och stubb (ja, inte maken då som fick potatisgratäng och kyckling) men vi andra tömde alla fat på sitt innehåll... AHH!! När vi sen cyklade hemåt i natten så kände man sig tillfreds (kan förstås ha att göra med något glas vin också...)

Idag väntar jobb... budget, budget, budget. Maken ligger under lill-sonens bil i garaget och skruvar på ett nytt avgassystem så jag skall först kolla till honom så han inte fått bilen över sig...

Dagens medskick: Man kan inte ändra en annan människa! Man kan bestämma sig för om man accepterar personen som den är utan att må dåligt själv. Det valet har man alltid.

Skaffa er en bra söndag!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0