Mitzy 2000-2009

Idag tog vi det tuffa beslutet att låta vår älskling och bästa vän gå vidare i livskarusellen



Jag orkar inte berätta om alla intryck och fruktansvärda ångestkänslor man haft de senaste dagarna men idag när vi kom till sjukhuset och fick se henne med egna ögon fanns ingen återvändo. Det var liksom inte läge att vara egoistiska och försöka behålla henne krampaktigt hos oss ett tag till. Hon var trött, hade svårigheter att andas och de misstänkte att hon hade cancer i lymfkörtlarna vilket gjorde förloppet ganska häftigt.

Jag, maken och lill-dottern satt hos henne när hon somnade in. Allt gick lugnt och stilla till väga och hon somnade med sin älskade gröna pip-groda i munnen... precis som här hemma.

Så... tänd ett ljus för vår älskling, det har vi gjort och alla ljusen är övervakade av älskade pipleksaker. Känner jag henne rätt sitter hon just nu utanför dörren till Sankte Per och väntar på Frolic... "vadå, jag får väl alltid Frolic när jag kommer hem!"

Ta vara på dagarna ni lever och andas!! //Farmskan

PS! Tack till mina underbara medarbetare i staben och KS-ledning. Er omtanke värmer!!!!


Kommentarer
Anonym

Enormt jobbigt och jag förstår sorgen men ni tog rätt beslut.

Jag tror hon kommer att gilla Simson.

Take care

2009-08-26 @ 18:49:19
Lena

Har tänkt på er och M hela dan. Känner med er. Jag tänder ljuset för M, men också för er som är ledsna.

Var rädda om varandra. Minnet av detta djur med alla sina egenheter kommer att finnas länge hos många. (T ex vaktandet av julklapparna under granen). Gläds åt att ni har fått ha henne hos er.

Kramar

2009-08-26 @ 19:07:17
Eva (Jönsson) Arvidsson

Kram, tänker på er.

2009-08-26 @ 19:33:25
Anonym

Sänder varma kramar till er alla...



Pernilla (paps och babs vän)

2009-08-26 @ 20:24:13
Git

Mina tankar har varit hos dig idag. Många varma kramar.

2009-08-26 @ 20:41:49
Blogg-Pilla

Tänker på er och fäller en tår, ses i morgon

2009-08-26 @ 21:16:59
Manne

Kanske kan hon äntligen bli kompis med Foggan i hundhimlen. Det gör så ont när våra älskade djur försvinner. Varma kramar till er, som hon älskade mest av alla.

2009-08-26 @ 21:41:38
Petra

Kramar till er<3 Människans bästa vän.Så sant.

2009-08-26 @ 23:08:41
Sassa

Hej vännen! Jag har inte ord till dé! Men jag tänker på er o ryser mé tanken på att vår Rozzo oxå har en grön pip groda som han oxå älskar! KRAMIS TILL ER!

2009-08-27 @ 21:32:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0