My god!!!

Det blev en fantastisk kväll i Fårabäck... varmt i luften och uppehåll, alltså en riktig svensk sommarkväll. Runt dansbanan var det kulörta lyktor vilket också skapar en viss stämning så där vid havet. Trevligt, trevligt!!

Upp i ottan i morse sen för att förbereda sig både mentalt och fysiskt (=stadig frukost) inför dagens ståhej. Sista förberedelserna, sorteringen, hämta ut växelkassa och käka en korv. De första besökarna (de med kikare) kom redan vid 12-tiden och sen började det fyllas på mer och mer. Tre grindar skulle de öppna men folk stod och hängde längs med hela staketet. Efter en stund började de sen häkta av staketet ifrån stolparna... herregud vad är det för folk!! Vi lyckades inte riktigt hålla emot utan det blev tjurrusning ett par minuter i ett. My god!!! De slet av järngrinden från sitt fäste och kastade iväg den... allt för att komma först till något "jättefint".

Sen gäller det att ha ögon i nacken den första timmen för det stjäls något kopiöst, hur man nu orkar stjäla något som är näst intill gratis. Fick en dam som envisades med att hon bara skulle ge 1 kr för 12 stycken underlägg. Aldrig i livet... då slänger jag dem hellre (så då gjorde jag det). Själv fyndade jag en liten tomte som jag är övertygad om är jättegammal och säkerligen värd flera hundra kronor. Maken är mer tveksam till detta.



Men jag och döttrarna gjorde åtminstoe bra ifrån oss och sålde för totat 4.000 kr ungefär...

Makens lasagne satt finfint i kistan när vi väl kom hem... för att inte tala om en kall dusch. Och nu är det slut på Farmskans semester och dags för jobb igen. Ny medarbetare som kommer imorgon och då måste man ju vara på hugget. Skall bli kul och komma igång igen även om jag haft en skön och avkopplande semester.

Nu... kaffetåren!  //Farmskan

PS! Pilla, hittade ni hundägaren? Fyndade ni något?


Kommentarer
Blogg-Pilla

Bilen var borta när vi kom tillbaka, tur för den föraren annars hade jag strypt honom/henne. Jepp köpte 2 blomkålshuvuden haha. Ses i morgon. Kram

2009-08-16 @ 20:52:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0