Semestervecka 3

Tredje semesterveckan startade idag och den startade bra med ett frukostbesök av lill-sonen och hans Madde. Nybakade frallor och gott kaffe är aldrig fel. Vi diskuterade lite kring hur saker och ting varit när han växte upp och det är alltid lika intressant. Hans minnesbilder är väldigt konstruerade i vissa fall... ha ha ha.

- Du hade alltid en massa tomma mjölkpaket på ditt rum, sa maken
- Nej, det var inte jag... det var min bror som hade det. Men däremot hade jag mycket tallrikar och glas som aldrig kom tillbaka upp i köket...



Precis så där var det fakitskt... men det blev ju en bra pöjk av honom också (*ler*)

Skall hoppa in och jobba en dag i veckan så eftermiddagen fick ägnas åt lite förberedelser... men shit vad snabbt man kommer ur rutinerna med jobbet. Fast det är väl så det skall vara när man har semester förstås. Loggade ur efter någon timme och sen var det lite andra förberedelser... jajamen, kalas ikväll igen. Idag är det Nisse som fyller år så det blev lite god mat och dryck på deras altan i kvällssolen.

Dottern kom precis innanför dörren med en ny tatuering. Inget jag är jätteglad över eftersom jag tycker att det finns andra saker i livet som är viktigare men det där är ju hennes val. Skall i varje fall gå ner och se på eländet (förlåt... den fantastiska skapelsen menade jag) nu så...

Carpe diem!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0