Det är liksom...

Kunde för en gångs skulle sova lite extra på morgonen. Vaknade inte förrän nio och det händer inte särskilt ofta... man är jättetrött varje morgon man skall upp och jobba och bara önskar att man fick sova vidare. Men sen är det lögn i h-vete att kunna sova när man är ledig. Hmm... lite knäppt är det allt. Skall ju in och jobba imorgon så det skall bli roligt att se hur det känns när klockan (läs: telefonen) ringer. Om jag nu får igång alarmet på den nya telefonen vill säga. Tror jag får gardera mig med en extra.

Ringde och skulle prata med farmor men hon var inte så pigg idag. Lät riktigt låg i telefonen och hade inte orkat gå ut och äta frukost.
- Är du yr, frågade jag?
- Nä, inte yr... det är liksom hela människan
Visst var det gulligt. Man vill bara åka dit och krama hela människan.

Efter frukosten gjorde jag och maken en god gärning och rensade kylskåpet. Oj, vad man hittade en massa saker som man inte visste man hade. Burkar med pesto, soltorkade tomater, sambal olek, marmelad och en massa annat skit som hade gått ut för länge sen. När vi var färdiga så kändes det bara fridfullt och skönt i hjärtat. Tänk vad lite rensning kan göra för själen... ha ha ha

For in till stan och hämtade våra USA-biljetter... YEAHHH!!! Längtar! Passade också på att köpa mig min första USB-hub... visste inte ens att det fanns sådana förrän stor-sonen informerade om det när vi inte fick plats för skrivarens USB-kabel. Man lär sig något nytt varje dag!

For en sväng inom Paps & Babs för att se hur det var med henne. Hon hade varit hos doktorn igen och nu hade de konstaterat att det var Gikt. Hallå ja... Gikt har kallats den frossande mannens sjukdom, då statsmän, kyrkofurstar och andra högt uppsatta tjänstemän ofta drabbades. Drabbar mest män över 40 och orsakerna kan variera MEN som förebyggande råd läser man:
- Ät mindre kött
- Gå ner i vikt
- Se över sin alkoholkonsumtion
Såja... inget mer grillande i kolonin med gott vin... och på med joggingskorna!



Lite matinköp (för det numera tomma kylskåpet) och sen fika hos Nisse och Rita... en skön och avkopplande, men också nyttig dag. Nu kan man väl få unna sig lite mys till kvällen, eller?

//Farmskan

PS! Kanske borde bli videobloggare istället... verkar... kul?!



Kommentarer
Elin

jag kan inte fatta att ni kommer om ca 3 mander, jag langtar och langtar lite till :) tack for att ni skickar filmerna, ni ar underbara. det ar ni allihop! nar du aker till signe sa krama henne och likasa babbsan. ta vara pa er lediga tid, det behover du din arbetsnarkoman!

2009-12-30 @ 05:44:22
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0