Gnidde gnet

Glömde ju säga att jag har världens goaste lill-dotter... När jag kom hem hade hon både gjort pepparkakshus med figurer plus en massa annat julgodis. Då blir man glad i själen vill jag lova!



Morgonen idag bjöd annars på ännu ett pendlaräventyr som går till historien. Ullstorparen meddelade käckt att han behövde tanka och svängde in på macken i Färlöv. Kör fram till pumpen där det stod KORT (för han skulle ju betala med kort...). På andra sidan pumpen står en svart volvo, föraren i den bilen är redan ute och står och matar in kortet i terminalen. Döm om hennes förvåning (läs: högröd ilska) när hon vänder om för att börja tanka och Ullstorparen helt sonika tagit slangen och börjat fylla på i sin bil.
- Vad gör du?? Är du helt dum?
- Vadå? säger Ullstorparen
- Du tankar ju för mina pengar
- Näää (läs: fattar ingenting). Du får ju tanka därborta där terminalen är
- Är du helt dum eller...!!!

Först nu fattar han och slutar tanka, har dock lyckats fylla på för 190 kr.

- Oj... jag trodde man betalade i kassan här
- Men det står ju KORT
- Jo, men jag tänkte betala med kort i kassan.

Det är inte konstigt det startas världskrig kan jag säga för så uppgiven, trött, arg, idiotförklarande den tjejen var mot Ullstorparen i bara ett ögonkast är värt hela resan till Älmhult.

Hur han löste det? 
- Har ni pengar så jag kan ge henne 200 kronor?

 

Har precis packat upp en massa saker som jag hämtat ut som vinst på jobbets jul-lotteri. Gnidde gnet samlade på sig rejält med saker och skämdes inte alls... ha ha ha

Nu en skön film och lite kaffe (i nya muggar!)  //Farmskan

Snön faller och vi med den!



Kommentarer
Git

Alltså, jag måste få boka in en plats och pendla en dag, det är ju en äventyr ni har varje gång. Jag väntar tills det inte är halt, eftersom jag är grymt åkrädd.

kram

2009-12-16 @ 21:28:04
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Blogg-Pilla

Ja o inte nog med det för jag fick låna honom pengar så han kunde betala tjejen. Sen somnade jag och vaknade när vi var framme. Då räcker Torgny mig pengar... jag hade inte märkt att vi stannat vid ngn automat! Nä sa farmskan, det är en unik pendlarbil för den har egen automat inbyggd haha Det jag undrar är bara: varför tog han inte ur sin gömma direkt istället för att jag skulle upp med börsen. :)

2009-12-16 @ 21:40:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0