Snowroller

Torsdag kväll, dagen efter julfesten och jag är ganska sliten. Att sova i en 2-sits Klippansoffa är kanske inte det skönaste som finns och jag fick ta ett bord till hjälp för att sträcka ut benen. Men lite sömn är bättre än ingen.

Festen var jättetrevlig och temat var Sällskapsresan 2 - Snowroller



Jag och Ingalill startade med en alldeles egen förfest i lägenheten. Lite vin (=1 flaska), ost och kex och så lite Eric Clapton på stereon. Vi blev också snyggare ju längre tiden (vinet!) gick. När vi sen skulle ge oss av kändes det bäst att jag tog hand om nyckeln... jag menar jag är ju den ordentliga av oss två (*ler*).

Väl på jobbet igen så var det fullt ös med tävlingar, jägermeister, tyrolermusik och slalompjäxor. Riktigt kul! Jag hamnade i lag S:t Anton och vi var fruktansvärt bra!! Gick från klarhet till klarhet i tävlingarna, vare sig det handlade om filmkunskap, sprittest eller sifferproblem.

Framåt kvällen for vi alla iväg till en restaurang där det serverades mat, dryck och dansvänlig musik. Vi blev heller inte särskilt förvånade när vi vann vandringspriset, bestående av en halmbock. Mer förvånade blev vi dock när halmbocken stod och brann på altanen redan efter 10 minuter... Ja, i de lugnaste kroppar bor visst en liten pyroman.



Framåt halv 12 skulle vi börja packa ihop oss och då var min handväska puts borta. Handväskan med den enda nyckeln till lägenheten, pengar och mobil. Panik!! For rundor och letade överallt men den var helt borta. Dock hittade vi en annan övergiven väska som ingen ville ha... typiskt! Men det var bara att ringa hem och be dem köra tillbaka till festen igen. Hennes man var säkert jätteglad att behöva köra till Älmhult ytterligare en gång mitt i natten...

Slutet gott, allting gott! Till slut kunde vi tre musketörer krypa ner i våra respektive sovutrymmen. Jonte på madrass i köket, Fru Ekdahl i sängen och jag i soffan. Efter mycket möda och besvär lyckades Fru Ekdahl äntligen få påslakan över täcket och la sig ner

- Godnatt då Jonas!
- Godnatt då Ingalill...

Det kändes så gulligt! //Farmskan

Imorgon är det semester för Farmskan... jag och maken, Paps och Babs skall åka tre dagar till Tyskland på julmarknad. Skall bli riktigt skönt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0