Äntligen valt...

Charmiga Carl-Jan åkte ut igår i Let's dance och Johannes stora favorit Elisabeth Höglund klarar sig en vecka till... sen börjar det bli svårt att gissa. Fyra bra par som är kvar och nu beror det nog bara på vem som är den populäraste personen hos svenska folket... alltså har ingenting med hur bra de dansar egentligen.

Jag och maken har varit och lämnat tillbaka kakeln vi fick förra helgen och har nu äntligen också valt nya plattor. Blev en jättesnygg lite rödbrun strukturplatta till golvet och små beiga 10x10 till väggen. Blir snyggt till inredningen vi tittat på. Detta får vi nu om två veckor....
- Vet du på ett ungefär vad det kostar så jag tar tillräckligt med pengar med mig
- Nej, det vet jag inte... men jag kan kolla.
Vi vandrar därefter fyra meter bort till en vägg med priser.
- Klinker ligger på ca. 500 kr kvadraten och kakeln på... eehhh 1000 kr
- Va!? 1.000 spänn kvadraten??
- Ja, det är nog för att den är extra tjock...
- Men om jag tar en lite tunnare då
- Då kostar den (märk väl samma platta, samma struktur, samma färg) under 500...
- Känns som att jag byter då.
Snacka om att de fyra metrarna just sparade mig 8.000 kronor...

En snabb sväng inom Lamphuset (världens bästa lampaffär!!) och köpte två stycken skitsnygga lampor, att ha över långa matbordet, i rökfärgat glas... En snabb fika hos svärföräldrarna och så en runda på Biltema. Snacka om att vi varit effektiva. Nu borrar maken för elrör och jag skall snart påbörja lite städning. Ikväll kommer lill-sonen och fästmö och kollar på melodifestivalen så då blir det hemlagad pizza á la maken. Mums!

En semla förbränner man genom 3 timmars promenad... så långa dygn finns inte

//Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0