Det fortsätter jäklas...

Är nog fasen inne i ett stim nu... undrar hur länge ett oturs-stim kan vara egentligen. Och borde det inte följas av ett obligatoriskt tur-stim efter det?? Maken gav sig iväg försiktigt, försiktigt med Saaben i morse till verkstad. Vid lunchtid ringde han och sa att det var en "fjäder till nån styrupphängning" som brustit. Tydligen rena turen att inte mer gått sönder... Tur?? Hur som helst var man (citat) "tvungen att byta bägge sidor när man bytte detta".
Katjing: 7.000 kronor... sa någon TUR??

Imorgon skall jag till Helsingborg med jobbet och efter mycket om och men och obesvarade mail så märker jag i bilen hem att "nej, ingen bil är bokad i ditt namn imorgon"... Nähä, då får jag väl helt enkelt köra med egen bil direkt till Helsingborg. Men ojdå, nu ligger ju datorn och allt material i Älmhult i portföljen...
Katjing: Skjuta från höften? Jajamen... sa någon TUR?

Maken och dottern har varit och tränat ikväll inför konserten. Nisses och Ritas hund hoppar då upp och skall hälsa (är nämligen otroligt förtjust i maken). Vad händer? Glasögonen går sönder...
Katjing: Giv mig styrka!!



Snart borde vi fasen ha samlat ihop till en rejäl lotto-vinst...

Att vara gift / sambo med Jonte måste också vara som att få en lotto-vinst varje dag... man vet liksom aldrig riktigt vad som skall hända. I morse i bilen ringer han sin sambo:
- Ja, tjena... var ni uppe?
- Jo du... jag skulle bara tala om att vagnen ligger i bilen så du får bära Ville till dagis...
- Men vad fasen... det är ju bara ett par hundra meter...

Det bästa är ändå att jag har svårt för att tro att man kan bli riktigt arg på honom... däremot ganska trött

Har varit på en föreläsning om kommunikationsstrategier ikväll. Hur man gör för att bryta ner tuffa mål och strategiplaner till att bli enkla för alla medarbetare att förstå. Det var Malin som dragit med mig på detta... himlans trevligt gumman! Och god mat också (vilket ju faktiskt är det viktigaste!) Och fyra semlor är väl ingenting....

Sussa gott nu små vänner så hörs vi imorgon  //Farmskan

PS1! Fru Ekdahl... nu tar du tag i situationen och kräver hjälp! Puss
PS2! Pia och Jan(a)... fyra biljetter är bokade till söndag kl. 18.00. Skall bli kul!



Kommentarer
Git

hallå (lite försiktigt), jag tycker du var värd 4:a?? semlor ikväll. Köp en lott och gå försiktigt, det är glashalt ute!!!!!

En stor kram från mej.

2009-02-23 @ 21:47:06
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Eva (Jönsson) Arvidsson

Oj, Oj, Oj...... Ibland kan man tänka. det kunde vara ..... Eller????

Inte i detta läge, när allt bara ramlat över en. Men du!! Det kunde .... .....!

Kram!

2009-02-23 @ 22:23:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0