Full fart mot helgen

Klockan är kvart över fyra och jag har loggat ut för veckan... känner mig lite hängig. Vet inte om det är maken som smittat mej med allt sin snor och hostande men det hoppas jag verkligen inte. Orkar inte bli förkyld nu igen! Skall helt enkelt bara ignorera känslan och gå och laga lite god middag till maken och mig. Dottern är iväg hela helgen så det är BF... (*ler*). Såg ett gott recept med chili-kyckling som jag tänkte prova. Chilin lär väl dessutom rensa alla infekterade kanaler och förhoppningsvis göra att man vaknar upp imorgon as good as new! Snackade med chefens chef idag som fortfarande låg däckad... "inget krut kvar i den gamle gubben" säger han då. "Jaha, det var kanske inte världens bästa kommentar att säga till mig som är typ ett par år äldre...". Hygglo verkligen.

Kan vara att man haft en del "mindre roliga" arbetsuppgifter idag också, att det är det som gör att man har lite låg energi... Vår "gamla" kundtjänstchef som var inne lite som konsult hörde av sig idag. Allt var bra med henne... hon skulle bada i isvak i helgen. Alltså... hy!! Skulle väl aldrig falla en in att såga upp ett hål i isen och sen hoppa ner där. Kan förresten fiskar frysa? Tänkte på det häromdagen att det kan ju variera en hel del i temperatur mellan sommar och vinter och en del fiskar kanske inte är så tåliga. Eller? Ännu ett av livets oändliga mysterier...

På tal om att ha låg energi, tyckte att denna bilden var rätt träffande...



Idag har det varit helt fantastiskt ute... massor med snö, hög luft och sol. Jag och hunden gick en lång sväng i skogen i morse när jag vaknade... Helt tyst och magiskt



Sen har det mest blivit att man suttit och häckat framför datorn med siffror, siffror och siffror... Puh!! Har varit en sväng i källaren också och försökt "spränga" mig fram till maskinen. Dottern hade den glädjande nyheten att hon tagit på sig att tvätta hela innebandylagets dressar... x2. Tjoho! Så nu hänger där 20 gröna dressar där nere och torkar och snart är det dags att slänga i 20 vita också. Har man inte jobb så finns det folk som skaffar till en.

Ikväll är det final i På spåret... och jag har köpt godis. Den första påsen på 3 veckor

Tjingeling!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0