Grattis!

Idag säger vi grattis till Git som fyller.... xx år. Även hon börjar nu närma sig den aktningsvärda vallningsåldern, eller hur var det nu Ekdahl?? Snygg är hon i varje fall fortfarande som ni kan se på bilden. Grattis också till min kompis Ingela som fyller 50 och som firar detta på stranden i Phuket... nä, ja ä inte bitter.



Tisdagen har varit en bra dag... fortfarande inget totalstopp i tekniken även om där finns en del saker som inte är lösta och som ger delar av gänget gråa hår... (om de hade haft hår vill säga). Fått mycket gjort med protokoll och annat så nu kan man med lugnt samvete ägna dagen åt möte i Ljungby imorgon. Skall bli kul.

Jag har sportlov denna veckan vilket innebär att jag inte skall till skolan imorgon... känner att det är ett tag sen sist nu och börjar sakna mina lärteamskompisar. Undrar hur det går med vår gemensamma tenta?? Får nog höra av mig till dom ikväll på mailen tror jag. Borde väl snart få tillbaka de två inlämningarna vi hade i början av året också. Spännande, spännande!

Fick en rolig historia idag som jag måste förmedla och då speciellt till Lena som ligger sjuk i influensa. Krya på dig gumman!

En dansk, en norsk och en svensk blev tillfångatagna av kannibaler på en ö. Eftersom skandinaverna förstod att de låg risigt till frågade de kannibalerna:

"Är det någonting vi kan göra för att ni ska släppa oss fria?"
En utav kannibalerna svarar:

"Gå in i djungeln och plocka hundra frukter av samma sort!"

Efter en timme kommer svensken tillbaka med hundra vindruvor. Då säger kannibalen:

"Om du undviker att göra ett enda ljud under tiden jag stoppar in dessa vindruvor i ändan på dig, är du en fri man, annars äter vi upp dig!"

Och kannibalen sätter igång..

"1, 2, 3, 4...........47, 48, 49...............67,68.............96,97,98,99!"

Precis då brister svensken ut i ett våldsamt skrattanfall. Kannibalen frågar förvånat:

"Är du tokig? Varför skrattar du när du bara har en vindruva kvar?"

Då svarar svensken:

"Danskjäveln kommer med kokosnötter...!"

Och som avslutning en Zits som passar bra idag med tanke på döttrarnas sov-vanor



Glöm inte Mästarnas mästare ikväll  //Farmskan

PS! Försök säga Acrobat Reader snabbt i en följd... Johannes??



Kommentarer
Git

Tack chefen! Vicka fina ord om mej, och tack för att du påminner mej om vallningsåldern (rysningar) men det finns väl lyckopiller för det, hoppas jag. Eller blir det mer kokosfett i kaffet.

kram

2009-02-17 @ 21:25:18
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Anonym

Idag har min kära chef (Åsa) gjort mig en fantastisk tjänst! Hon har sagt upp mig som kundansvarig för Elgiganten. Det visar vilka fantastiska ledaregenskaper denna kvinna besitter. Snart kommer min flint vara ett minne blott!

2009-02-17 @ 22:26:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0