Ja se det snöar

Snön faller utanför fönstret... så jäkla onödigt. Nu vill man ju bara ha vår med påskliljor och tulpaner. Precis hemkommen från Grahnskan där hunden fick en rejäl kloklippning (välbehövlig... det har klickat rejält på parketten ett tag nu). Grahnskan bor ju typ mitt ute på en åker så snålblåsten ven runt knutarna. Skånsk vinter när den är som bäst... det är lite som Johan Glans brukar säga: Kallt som i en isbjörns ända. Grahnskans dotter har skaffat en papillon-valp, Smiley, och Hunden var uppriktigt lite förtjust i henne. Annars brukar ju hon mest dissa allt och alla, ganska osocial faktiskt. Men jag tror att hon trodde att detta var ett levande pip-djur.



Men hon bar åtminstone inte hem henne som hon brukar göra med allt annat hon hittar ute i skog och mark. Jag har varit duktig också och pluggat lite grand, även om det är segt bitvis, och maken går mest runt och irriterar sig på att han inte hann tvätta mer än en bil igår (och nu är det minusgrader). Det var min shopping som ställde till det lite med lördagsputsen. Men så där är det väl i äktenskap eller hur... man är inte på samma planhalva hela tiden.



Tycker det ordspråket är ganska passande för just äktenskapet (*ler*)

Ikväll blir det träning för maken och dottern med spelgänget... börjar dra ihop sig nu, den 6 mars är det uppvisning. Ikväll skall dessutom foto tagas för affischerna... de skulle vara svartklädda bestämde dottern. Tror hon tänkte att svart är ganska smickrande för de flesta figurer och det här gänget är ju lite av bäst-före datum... ha ha ha. Svarta rånarluvor är kanske också något att fundera på. Nej, nu skall jag vara snäll.

Sönerna spelar turnering i helgen och det verkar ha gått riktigt bra. Kul boys! Hoppas det går hela vägen nu till finalen.

You are always on my mind!  //Farmskan


Kommentarer
BloggPilla

Vad är det vi inte får missa den 6 mars?

2009-02-01 @ 19:03:41
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/
Ingemo

Jag undrar också vad det är som hända den 6 mars. Jag känner mig inte informerad.

2009-02-01 @ 23:10:57
macke

Jodå, det gick bra.. vi slog Östers tipselit (b-lag) i semin och gick till final som spelas nästa Söndag! Wehoo!



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0