Kalashelg

Så var helgens sista kalas avklarat... hemma igen efter ett antal irriterande händelser... två kilo tyngre känns det som (men det är som Tiffany Persson säger: Jag måste gå på toaletten också, det kan skilja på ett par kilo...). Vet inte riktigt vad jag och maken egentligen har gjort för ont för vi har inte världens bästa tur med någonting nu för tiden. Det startade redan i morse när han skulle hämta släpet, då brast något i framvagnen på Saaben så det var uteslutet att vi skulle kunna köra iväg med den bilen till Växjö. Snabbt fick vi sen jaga runt efter en ny bil (med tanke på att stor-sonen redan slängt ut sina gamla möbler och inväntade våra...). Grahnskan var hemma så hennes Volvo fick agera stand-in. Tack hjärtat!

Så efter mycket om och men kom vi iväg... Av med grejerna i Mackes lägenhet och sen skulle vi försöka hitta en parkering för en Volvo med släp... Ja, ja... allt går (utom små barn och tennsoldater). Efter lite möblering och dammsugning, plus att maken skrämt livet av en liten flicka, så begav vi oss iväg till Madde och Tia. Fullt hus och verkligen jättetrevligt... god mat, vin och efterrätt, vad mer kan en mor begära?? Men det bor allt en liten curlingmamma i Farmskan, det råder inga tvivel om det



Ibland får man helt enkelt bita sig i tungan, sätta sig på händerna och bara försöka låta bli att lägga sig i... Lätt? Nej, verkligen inte...

Men nu är helgen snart slut och dottern är hemma från sitt äventyr i Helsingborg. Kan säga att hon sover rätt gott på soffan nu... Det kostar att ligga på topp. Bandykläderna är tvättade och jag har precis druckit lite kaffe med Manne som varit hundpassare idag. Jag har så snälla kompisar... Skall snart ställa mig i duschen och sen krypa ner framför TV:n

Om ni undrar redan nu vem som skall vinna hela Eurovision så får ni svaret här... Kom bara ihåg var ni läste det först (*ler*)



Kyss en groda... allt kan hända!  //Farmskan

PS! Nya möten idag gjorde mamman glad i själen...


Kommentarer
macke

Alltid kul med besök!

Love you!

/macke

2009-02-23 @ 10:28:13
Elin

Tack för hjälpen med tvätten Åsa, hann inte tacka ordentligt eftersom jag somnade och vaknade igen halv tio :/ sorry, men ja - kostar som sagt att ligga på topp! Men du får en kram när du kommer hem :) Love <3

2009-02-23 @ 15:41:30
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/
BloggPilla

Nja du har kanske rätt att denna vinner, men då blir det inte pga min röst. Inte riktigt min smak. Kram

2009-02-23 @ 19:42:07
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0