Ljuva ungdom...

Uppe med tuppen, eller nja... sådär runt halv 9, och käkade frukost. Sen lite påklädning, tvätt och in i bilen för avfärd till staden. Behövde handla lite presenter och tänkte även shoppa några toppar. Plus att vi skulle hämta vårt kakel och klinker till badrummet... så laddad börs behövdes. Hittade tre jättesnygga toppar och en kjol, där fanns otroligt mycket fina vårkläder framme nu så man blev sjukt sugen att handla.

Sen har man ju inte riktigt samma figur som då en gång på det ljuva 70- och 80-talet, innan man fick barn och förlorade sin midja. Då på den tiden hängde man på disco och var ute till fem, nu för tiden är det mest kroppens olika delar som hänger och man vaknar klockan 5... 
Och i ljuset från provhytten känns rynkorna rätt trista dessutom...
- Det är bara skrattrynkor säger maken
Jo du... så jäkla roligt har man väl inte haft i sina dar...



Han köpte min nya favoritparfym till mig dock... är han guld eller??

For sen bort till Wallgårds för att hämta vårt kakel...
- Men.. ni får inte plats med allt det där i bilen
- Vi har en kombi
- Jo, men tyngden kommer ni inte att klara.
- Herregud... hur mycket har vi beställt??

Då visar det sig att han även tagit hem det bruna som jag kikade på till tvättstugan (och ännu inte bestämt om jag verkligen ville ha). Hmm... Vi har tagit hem det i alla fall och skall lägga ut några plattor för att se hur det ser ut. Skitsnygga, det är inget tvivel om det, men skitdyra också och det kanske är lite onödigt i en tvättstuga. Vi får väl se.. jag skall tänka på det i veckan annars får vi köra in med det igen. Veliga människor!!

Skulle vara duktig och laga matlådor till nästa vecka... gick sådär. Brände allting eftersom jag ställde mig att stryka mitt i alltihop och därför glömde bort... Så nu ligger där en stek, grönsaker och lite annat smått och gott i slasken. Blir man trött eller blir man trött?

Idag har PIA namnsdag så jag säger grattis till min favoritkusin, alla kategorier. Namnet betyder "from" och med tanke på det borde du nog hetat något annat... ha ha ha. Sen ikväll blir det lite kalas ute hos Nisse & Rita och imorgon kalas i Växjö hos lill-sonen. Det ser vi fram emot.

Vet ni förresten varför inte hjortar kan ångra sig? Gjort är gjort
Önskar er alla en riktigt skön lördag!
Kramar //Farmskan

PS! Måste bara delge er makens absolut roligaste citat från dagen:
Jag har aldrig varit barn... jag spelade dragspel!

Och visst måste det bara finnas en logisk förklaring...



Kommentarer
Eva (Jönsson) Arvidsson

Rätt roligt att ha fint i tvättstugan, man är ju där rätt ofta, jag i alla fall.

Må så gott.

2009-02-21 @ 15:21:12
URL: http://evaarvidsson.blogg.se/
Den Fromma

För en gångs skull hade mina föräldrar allting helt klart för sig!!!

2009-02-22 @ 12:03:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0