Tors gny...

Idag har Torgny namnsdag... Grattis till dig!

Torgny är ett fornnordiskt mansnamn, som betyder "Tors gny" och som man möjligen gav söner med starka röstresurser. Ordet gny hade i fornnordiskan betydelsen "starkt ljud". En förklaring som givits är att namnet ska förstås som "Tors åska"

Betyder detta att du gnäller ovanligt högt??

Har varit en intensiv dag med en hel del möten och nya åtaganden... Undrar vart allt det här skall bära hän? Spännande förvisso men det krävs också lite eftertanke. Kom från jobbet ganska sent men maken stod beredd med chili con carne och en god sallad. Nu river han för fullt med steron på hög volym... plattan han lyssnar på just nu kan faktiskt vara den sämsta platta som någonsin spelats... Men jag har stängt dörren om mig och snart tänkte jag krypa ner i ett varmt bad.


Varje kvinna vet att det finns dagar i varje månad när allt en man behöver göra är att öppna truten för att riskera sitt liv! Detta är en liten behändig guide som borde vara lika vanlig i plånboken som körkortet. Varje äkta man, pojkvän, fästman, manlig arbetskamrat eller annan anhörig borde ha en sån här... 


FARLIGT


LITE SÄKRARE


TROLIGTVIS SÄKERT


TOTALT SÄKERT


Vad blir det till middag?


Kan jag hjälpa till med middagen?


Vart skulle du vilja äta middag?


Här, ta lite vin...


Tänker du verkligen ha det där på dig?


Wow, du ser verkligen bra ut i brunt!


WOW! Kolla på dig!


Här, ta lite vin...


Vad är du så upprörd över?


Kan det tänkas att vi kanske överreagerar?


Ta min lönecheck. 


Här, ta lite vin... 


Borde du verkligen äta det där?


Du vet, det finns massor av äpplen kvar.


Vill du ha lite choklad till det där?


Här, ta lite vin...


Vad har du GJORT hela dagen?


Jag hoppas att du inte överansträngde dig idag.


Du ser alltid jättebra ut i den där morgonrocken!


Här, ta lite vin...


Kallas PMS - Pissy Mood Syndrome 

Ha ha ha... tack Lena för bidrag!  //Farmskan


Kommentarer
mamma

Grattis Fia. Du är duktig än en gång. Jobba på så hörs vi i helgen/kram mamma

2009-02-27 @ 17:01:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0