Nä, just det

Så skönt det är att sova i sin egen säng egentligen. Det tänker jag varje gång man varit iväg och kommer hem... det är något speciellt att krypa ner och gona sig tillrätta. Att det sen var sovmorgon idag gjorde ju inte saken sämre. For iväg sen på förmiddagen för att inhandla lite kakel och klinker samt att försöka hitta lite ny inredning både till badrummet och till tvättstugan. Tyvärr så tänkte nog alla andra det också så att få tid med någon konsulent inne hos Kvik var helt omöjligt. Men vi gör ett nytt försök i veckan... vi hittade i varje fall skitsnygga kombinationer som vi vill försöka få till.

På golvet blir det svarta små klinker (5x5), lite åt granithållet, alltså matta. Sen på väggen blir det avlånga vita liggande kakelplattor till det. Och så en skitsnygg svart möbel med handfat och spegel och blandare... vad tror ni?

     

Sen tvättstugan blir nog lite i brunt och vitt om jag hittar någon snygg bänkskiva.

Efter att vi shoppat loss på detta tog vi svängen om gamla farmor Signe... hon hade satt på kaffe och så lite skorpor till det (=att slungas tillbaka till barndomen!).
- Jag har köpt nytt franskbröd
- Det räcker bra med skorpor
- Men hunden tycker om franskbröd
- Jo, men det räcker med skorpor
- Jag tog fel när jag handlade... detta smakar vitlök
- Jaha, men det är väl också gott
- Nej... jag fattar inte varför de måste mocka till så.
Nä just det... varför ska man mocka till det så??

Hon var också nöjd med att ha fått 8 kr i löneförhöjning på pensionen...
- Jag bryr mig inte, jag har alltid pengar så det räcker.
Skön inställning tycker jag med tanke på allt gnäll från pensionärer i övrigt.

Fick några bilder i ett skämtmail från en jobbarkompis med titeln: Därför är vi tjejer hellre singlar! (Tjena... där hjälper fasen ingen kläd-roller)



Idag har jag också läst ett fantastiskt citat som fick mig att tänka till:
Hellre ett smärtsamt slut än en smärta utan slut

Så sant, så sant! Trevlig schlagerkväll  //Farmskan


Kommentarer
Bosse å Barbro

Men STINA gumman!Det ska vara Svart handfat å EK runt om, vet du väl! Det har VIIIII. Kram från oss med mycke snö.

2009-02-08 @ 18:36:23
Git

Är det det svarta möbeln på bilden? med vit handfat? Det ser urtjusigt ut. Ska ni ha väggen bakom handfaten i svart, eller ska det va vitt kakel där också? Bilden var ju bara så läcker!!

Du har god smak må ja säga.

Ses i morrn.

2009-02-08 @ 20:15:47
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Elin

tror det kommer bli bra i källaren... tror du jag blir kär? ;)

2009-02-09 @ 10:54:48
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0