Hjälp!!

Hur kunde man låta det gå så långt?? Kroppens förfall menar jag... Det hela är så tragiskt att man nästan börjar lipa. Jag som en gång höll igång med träning på flera olika sätt:
* Tävlade i orientering (jepp, med karta och allt...)
* Sprang 60 meter på 8,63
* Distriktsmästare i badminton (Johannes favorit!)
* Volleyboll lag i korpserien - Lejonen!
* Anfallsstjärna i fotboll i Venestads IF (stjärna var kanske lite överdrift...)
Men i alla fall... ni ser ju här att man höll igång ganska mycket.

Och nu, när man springer andfådd runt, runt i Everöds gympasal så förbannar man sig själv. Ledaren skriker: "Kom igen, ni orkar lite till..." och man vill bara smälla till henne. "Ni som har krafter kvar, ta yttervarv" och man vill ju absolut inte visa sig svag så visst tusan springer man i yttervarvet. Tills man blir omsprungen av tre överviktiga damer i 60-årsåldern och försmädligt får vika sig. Man tittar oavbrutet på klockan och undrar när det är dags för stretchningen...

När det äntligen är dags och man står där och tänjer så undrar man vems tjocka vader det är som man stirrar på. Inte fasen har jag så tjocka vader... Inte konstigt att det inte finns några stövelskaft som passar.



Trött och skamsen över sitt eget förfall tar man sig hemåt... i bil och blir överlycklig för att maken gjort varma mackor. Nästa vecka... då jäklar!

//Farmskan

PS! Och så pratar vi inte mer om Åke, 49!



Kommentarer
Kusinen

Var inte orolig Åsa. Jag prövade vattengympa och blev till och med svett i vattnet. Kram

Ps. Jag gick inte dit fler gånger!!

2009-01-20 @ 08:48:03
Anonym

Hej på dej Åsa,

Det var ett tag sen, hoppas allt är bra !

Läste din lista om distriktsmästare i Badmington och Sprang 60 meter på 8,63 osv...

Var det inte du som hade hoppet 1.70 i höjd också?

Hur tillförlitlig är listan? =o

//POLI

2009-01-20 @ 22:28:13
vem vet

Det hade jag "ingen aning om", att du var så bra på idrott när du var yngre. Jag trodde att det bara var

killar,sång och musik som gällde.

2009-01-21 @ 09:39:11
Lena

Tävlade i orientering??? Var det när du och jag sprang vilse i Bockeboda i skoltävlingen? Jag som trodde att jag känt dej sen du var 13. Hade ingen aning om att du var en sån sportig typ...

Deppa inte - det är likadant för oss allihop. Men den bästa träningen är den som blir av, så ge inte upp.

2009-01-21 @ 12:00:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0